۹ ماده غنی از آنتی اکسیدان


۹ ماده غنی از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها مانند ترکیب جادویی طبیعت هستند. و خوردن یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان می تواند فواید زیادی برای سلامت کلی شما داشته باشد.

«آنتی‌اکسیدان‌ها از سلول‌های سالم بدن ما در برابر آسیب محافظت می‌کنند. بدن ما روزانه در معرض رادیکال‌های آزاد قرار می‌گیرد که مواد مضری هستند که به سلول‌های سالم حمله می‌کنند. آنتی اکسیدان ها در غذاهای مغذی مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه ها یافت می شوند. و توت ها یکی از میوه های غنی از آنتی اکسیدان در بخش تولید هستند.

به طور خاص، زغال اخته محتوای آنتی اکسیدانی بالایی دارد، هر ۱۰۰ گرم آن ۹.۲ میلی مول آنتی اکسیدان است.

 

۹ ماده غذایی غنی از آنتی اکسیدان

  1. شکلات تلخ

آنتی اکسیدان در هر وعده: ۱۵ میلی مول در هر ۱۰۰ گرم

شکلات تلخ دارای محتوای کاکائو بالایی است که منبع غنی آنتی اکسیدان، فیبر غذایی و مواد معدنی را برای ما فراهم می کند. برای به دست آوردن مزایای غنی از آنتی اکسیدان، حداقل شکلات ۷۰ درصد یا بیشتر را انتخاب کنید! شکلات تلخ همچنین فوایدی برای سلامت قلب دارد، باعث بهبود جریان خون، کاهش فشار خون و افزایش سطح HDL کلسترول می شود. به دلیل اینکه شکلات تلخ چربی بالایی دارد، باید مراقب اندازه وعده های غذایی باشید. و انتخاب یک یا دو مربع کوچک شکلات تلخ همچنان می‌تواند مقداری آنتی‌اکسیدان برای شما فراهم کند.

  1. گردوی آمریکایی

آنتی اکسیدان در هر وعده: ۱۰.۶ میلی مول در هر ۱۰۰ گرم

 

گردوی آمریکایی یک میان وعده آسان و سیرکننده است. آنها سرشار از چربی‌های سالم و پروتئین هستند که میتوان آنها را به سالاد، دسر، ماست اضافه کرد و یا به‌عنوان میان‌وعده در حال حرکت میل کرد.

  1. گردو

آنتی اکسیدان در هر وعده: ۲۲ میلی مول در هر ۱۰۰ گرم

گردو نه تنها سرشار از چربی های ضد التهابی امگا ۳ است، بلکه سرشار از آنتی اکسیدان های مبارزه کننده با بیماری ها نیز می باشد. گردو یکی از معدود آجیل هایی است که منبع خوبی از امگا ۳ ضروری (چربی ضروری که باید بیشتر مصرف کنیم) برای بدن ما فراهم می کند، که حاوی فواید سلامت قلب، فواید ضد التهابی، آنتی اکسیدان ها است و می تواند برای بدن ما مفید باشد.

  1. انار

آنتی اکسیدان در هر وعده: ۹ میلی مول در هر ۱۰۰ گرم

انار تازه منبع عالی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل می کند. این ویتامین از رشد طبیعی و ترمیم پوست، رباط‌ها و رگ‌های خونی ما حمایت می‌کند.

  1. اسپرسو

آنتی اکسیدان در هر وعده: ۱۶ میلی مول در هر ۱۰۰ گرم

دوستداران قهوه از شنیدن اینکه اسپرسو سرشار از آنتی اکسیدان است، بسیار خوشحال خواهند شد! دانه های قهوه بوداده حتی حاوی مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان در هر ۱۰۰ گرم هستند و ۲۲ میلی مول آنتی اکسیدان دارند.” بنابراین خوردن دانه‌های قهوه بوداده به‌طور بالقوه در شکلات تلخ ۷۰ درصدی همراه با یک شات اسپرسو ، باعث می شود که هر دو منبع عالی از آنتی‌اکسیدان‌ها را مصرف کنید.

او همچنین خاطرنشان می کند که نوشیدن منظم قهوه با کاهش خطر ابتلا به دیابت و کاهش التهاب مرتبط است.

  1. دارچین

آنتی اکسیدان در هر وعده: ۱۳۹.۹ میلی مول در هر ۱۰۰ گرم

“این ادویه غنی از آنتی اکسیدان حاوی منیزیم و کلسیم است که ریز مغذی هایی هستند که به سلامت اسکلتی کمک می کنند.” دارچین را در نوشیدنی ها، غذاهای حاوی مرغ و دسرها امتحان کنید.

  1. توت سیاه خشک

آنتی اکسیدان در هر وعده: ۴۸ میلی مول در هر ۱۰۰ گرم

محققان دریافتند که توت های خشک، منبع عالی آنتی اکسیدان ها نیز هستند. شاه توت خشک حاوی یکی از بالاترین میزان آنتی اکسیدان است. آنها همچنین سرشار از فیبر رژیمی و مواد معدنی مانند منگنز، ویتامین C و ویتامین K هستند. شاه توت خشک میان‌وعده مناسبی برای سفر است.

  1. نعنا

آنتی اکسیدان در هر وعده: ۱۴۲.۶ میلی مول در هر ۱۰۰ گرم

نعناع علاوه بر سطح آنتی اکسیدانی بالای خود حاوی مقدار زیادی ویتامین A است، یک ویتامین محلول در چربی که از سلامت چشم حمایت می کند.

  1. گیاهان خشک و ادویه جات مانند میخک، فلفل دلمه ای و پونه کوهی

آنتی اکسیدان در هر وعده: تا ۲۷۷ میلی مول در هر ۱۰۰ گرم

بسیاری از گیاهان خشک و ادویه جات از جمله میخک، فلفل دلمه ای و پونه کوهی منابع غنی از آنتی اکسیدان هستند

«پاشیدن انواع ادویه‌ها روی وعده‌های غذایی خود در طول روز، می‌تواند به شما کمک کند از مزایای آنتی‌اکسیدانی بهره‌مند شوید. گیاهان خشک و ادویه‌ها نیز بیشتر برای کسانی که مراقب مصرف نمک خود هستند، عالی هستند.» مخصوصا برای افراد مبتلا به فشار خون بالا یا افراد دیابتی عالی است.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.