7 فایده فوق العاده سیب برای سلامتی


1. سیب ممکن است کلسترول بالا و فشار خون را کاهش دهد

یک سیب آبدار میل کنید و ممکن است به سلامت تیک تیک خود در این روند کمک کنید. آنزلووار می گوید: “مطالعات مصرف سیب را با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط کرده اند ، که ممکن است با فواید فیبر محلول موجود در سیب در کاهش کلسترول مرتبط باشد.”

به گفته کلینیک مایو ، فیبر محلول در آب حل می شود و یک ماده ژله ای تشکیل می دهد. به گفته دانشگاه ایلینوی ، فیبر محلول به جلوگیری از تجمع کلسترول در دیواره رگ های خونی کمک می کند ، بنابراین شیوع تصلب شرایین (محدود شدن جریان خون در شریان ها به دلیل تجمع پلاک) و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همچنین می تواند به کاهش سطح فشار خون کمک کند. یک مطالعه نشان داد که مصرف بیشتر فیبر محلول با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

تحقیقات نشان می دهد که خوردن منظم سیب (یا گلابی) با 52 درصد کاهش خطر سکته مغزی همراه است. علاوه بر این ، یک مطالعه منتشر شده در فوریه 2020 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی دریافت که خوردن دو عدد سیب در روز به شرکت کنندگان در مطالعه کمک کرد تا سطح کلسترول LDL (“بد”) و تری گلیسیرید را کاهش دهند.

مربوط: چگونه برای سلامت قلب غذا بخوریم

2 خوردن غذاهای حاوی فیبر ، از جمله سیب ، می تواند به هضم غذا کمک کند

احتمالاً شنیده اید که فیبر برای هضم غذا مفید است – و آنچه شنیده اید واقعیت دارد! به گزارش انتشارات بهداشتی هاروارد ، هر دو نوع فیبر (محلول و نامحلول ، به این معنی که نمی تواند در آب جذب شود) برای هضم مهم هستند. و شما خوش شانس هستید – به گفته دانشگاه ایلینوی ، سیب ها هر دو نوع دارند.

فیبر محلول به کند شدن هضم غذا کمک می کند و به شما احساس سیری می دهد و همچنین هضم گلوکز را که به کنترل قند خون شما کمک می کند ، کند می کند. در همین حال ، فیبر نامحلول می تواند به انتقال غذا در سیستم شما کمک کند و به یبوست و منظم کمک کند.

به گفته دانشگاه ایلینوی ، فقط پوست سیب را بخورید که حاوی مقدار زیادی فیبر نامحلول سیب است.

3. سیب می تواند از سیستم ایمنی سالم پشتیبانی کند

چه کسی نمی خواهد سیستم ایمنی قوی تری تا پاییز راه بیفتد؟ سیب ممکن است یک ابزار مهم در کیت ابزار حمایت کننده ایمنی شما باشد.

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات ، رژیم غذایی پر از فیبر محلول به تبدیل سلولهای ایمنی که دارای التهاب هستند ، به سلولهای ضد التهابی و حمایت کننده سیستم ایمنی کمک کرد. مطالعه دیگری روی حیوانات ، که در مه 2018 در مجله منتشر شد مصونیت ، دریافتند رژیم غذایی سرشار از فیبر غذایی موش ها را در برابر آنفولانزا محافظت می کند. تا زمانی که مطالعات بیشتری انجام نشود ، مشخص نیست که آیا این اثرات در انسان مشاهده می شود یا خیر.

با این وجود ، دلایلی وجود دارد که معتقد باشیم سیب می تواند ایمنی بدن را تقویت کند ، تا حدی به این دلیل که حاوی ویتامین C تقویت کننده سیستم ایمنی است. مروری در نوامبر 2017 در مجله منتشر شد مواد مغذی طبق تحقیقات ، ویتامین C نقش های زیادی در کمک به عملکرد سیستم ایمنی بدن ایفا می کند ، مانند تقویت سد اپیتلیال (نوعی بافت) در برابر عوامل بیماری زا و محافظت در برابر استرس اکسیداتیو محیطی ، مانند آلودگی ناشی از اشعه.

مربوط: 7 ماده غذایی که با آن مقابله می کنند: تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

4 سیب میوه ای دوستدار دیابت است

اگر دیابت نوع 2 دارید ، سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مطمئناً آنها یک میوه هستند ، اما این تصور غلط رایج است که افراد مبتلا به دیابت نمی توانند میوه بخورند.

در این مورد ، فیبر محلول سیب می تواند به کاهش جذب قند در جریان خون کمک کرده و سطح قند خون را بهبود بخشد. علاوه بر این ، در رژیم مایو ، رژیم غذایی سالم شامل فیبر نامحلول می تواند شانس ابتلا به دیابت نوع 2 را در درجه اول کاهش دهد.

علاوه بر این ، مطالعه ای روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در آگوست 2016 در داروی تجربی و درمانی دریافت منظم فیبر محلول به کاهش مقاومت به انسولین و بهبود سطح قند خون و تری گلیسیرید کمک می کند.

5- آنتی اکسیدان های موجود در سیب می توانند در پیشگیری از سرطان نقش داشته باشند

در حالی که هیچ راه مطمئن برای پیشگیری از سرطان وجود ندارد ، سیب می تواند در ایفای نقش موثر باشد. آنزلووار می گوید: “سیب ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهد ، که محققان معتقدند با آنتی اکسیدان های موجود در سیب ارتباط دارد.” تحقیقات نشان می دهد که سیب دارای سطح بسیار بالایی از آنتی اکسیدان ها است و در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده است که این آنتی اکسیدان ها رشد سلول های سرطانی را محدود می کنند.

مروری که در اکتبر 2016 در منتشر شد تغذیه بهداشت عمومی دریافت که خوردن منظم سیب با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها از جمله سرطان روده بزرگ ، حفره دهان ، مری و سینه مرتبط است.

فیبر موجود در سیب می تواند مزایای پیشگیری از سرطان را فراهم کند. مطالعه ای که در مارس 2016 در مجله منتشر شد اطفال مشخص شد زنانی که در دوران نوجوانی و جوانی غذاهای غنی از فیبر بیشتری مصرف می کردند (به ویژه مقدار زیادی میوه و سبزیجات) بعداً در معرض خطر کمتری برای ابتلا به سرطان سینه بودند.

و مطالعه دیگری که در ژانویه 2019 در مجله منتشر شد لانست، دریافت که رژیم غذایی سرشار از فیبر غذایی می تواند از سرطان روده بزرگ و سرطان سینه و همچنین دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی محافظت کند.

مربوط: چگونه رژیم غذایی ضد سرطان بسازیم

6 خوردن سیب می تواند از کاهش وزن سالم جلوگیری کند

بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، رژیم غذایی سرشار از میوه (و سبزیجات) می تواند به شما در حفظ وزن سالم یا کاهش وزن کمک کند.

از آنجا که سیب پر از فیبر رژیمی است ، در لیست بالا قرار دارد. لوینسون می گوید: “فیبر هضم غذا و افزایش قند خون را کند می کند و شما را سیر نگه می دارد و احتمال پرخوری در شما کمتر است.”

طبق آن مطالعه در لانست، افرادی که بیشترین فیبر را مصرف کردند ، وزن بدن آنها به میزان قابل توجهی کمتر بود. تحقیقات نشان می دهد که زنان دارای اضافه وزن که روزانه سه عدد سیب می خوردند ، پس از 12 هفته 1.22 کیلوگرم (2.7 پوند) وزن کم کردند.

این میوه تنها با 95 کالری برای یک سیب متوسط ​​، میوه ای است که می خواهید هنگام هوس های شیرین در دست داشته باشید.

7. سیب ممکن است به جلوگیری از بیماری آلزایمر کمک کند

زمان شروع مصرف بیشتر سیب و سایر غذاهای غنی از فلاونوئید مانند توت و چای است. تحقیقات منتشر شده در آگوست 2020 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی دریافتند که بزرگسالان 50 ساله و بالاتر که فقط مقدار کمی غذاهای غنی از فلاونوئید مانند انواع توت ها ، سیب و چای را در رژیم غذایی خود قرار داده اند ، 2 تا 4 برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر و انواع زوال عقل در طول 20 سال قرار دارند. با افرادی که غذاهای غنی از فلاونوئید بیشتری مصرف می کردند.

علاوه بر این ، مروری در ژانویه 2020 در مجله منتشر شد مولکولهای زیستی مشخص شد که کوئرستین ، یک فلاونوئید موجود در سیب ، از نورون ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند و حاوی سایر خواص ضد آلزایمر نیز هست. اما ، به گفته محققان ، تحقیقات بیشتری باید خارج از محیط آزمایشگاهی انجام شود.


این مقاله توسط ترجمه کلمه به کلمه از منبع اصلی تهیه شده است لذا طبیعی است که از نظر نگارشی مشکلاتی داشته باشد

کلمات مرتبط:

کتوژنیک
کتوژنیک رژیم مواد غذایی
کتوژنیک چیست
کتوژنیک و ورزش
کتوژنیک نی نی سایت
کتوژنیک ویکی پدیا
کتوژنیک کتاب
کتوژنیک مواد غذایی
کتوژنیک عوارض
کتوژنیک لاغری
کتوژنیک اینستا
کتوژنیک ایران
کتوژنیک اهواز
اسموتی کتوژنیک
الکترولیت کتوژنیک
اپلیکیشن کتوژنیک
انواع کتوژنیک
رژیم کتوژنیک ایران کوک
کتوژنیک به انگلیسی
کتوژنیک چرخه ای
آنفولانزای کتوژنیک
آش کتوژنیک
رژیم کتوژنیک آنلاین
اسیدهای آمینه کتوژنیک
کتاب آشپزی کتوژنیک
آشپزی کتوژنیک
آدامس کتوژنیک
آرد کتوژنیک
آمینو اسیدهای کتوژنیک
آمینو *** کتوژنیک
کتوژنیک به چه معناست
کتوژنیک برای لاغری
کتوژنیک بدنسازی
کتوژنیک برای سلامتی
بستنی کتوژنیک
برنامه کتوژنیک
برنج کتوژنیک
رژیم کتوژنیک برنامه
رژیم کتوژنیک برای کبد چرب
کتوژنیک پرشتاب
کتوژنیک پروتئین
پیتزا کتوژنیک
رژیم کتوژنیک پروتئین
بولت پروف کتوژنیک
خمیر پیتزا کتوژنیک
پنکیک کتوژنیک
پیتزای کتوژنیک
پاستا کتوژنیک
کتوژنیک تلگرام
کتوژنیک تشنج
تجربیات کتوژنیک نی نی سایت
تجربیات کتوژنیک
تست کتوژنیک
تغذیه کتوژنیک
تغذیه کتوژنیک چیست
تب کتوژنیک
رژیم کتوژنیک تبادل نظر
رژیم تثبیت کتوژنیک
جدول کتوژنیک
رژیم کتوژنیک جنگجویان
رژیم کتوژنیک جنگجو
رژیم کتوژنیک چیست
رژیم جنگجویان کتوژنیک نی نی سایت
کتوژنیک چیه
کتوژنیک چربی
چالش کتوژنیک
رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت
کتوژنیک دایت چیست
رژیم کتوژنیک چیه
رژیم کتوژنیک چند روزه است
حلوای کتوژنیک
ماشین حساب کتوژنیک
هرم کتوژنیک
کتوژنیک خرما
کتوژنیک خرید
لیست خرید کتوژنیک
آیا رژیم کتوژنیک خوب است
یک رژیم کتوژنیک خوب
شیر خشک کتوژنیک
مواد خوراکی کتوژنیک
خربزه کتوژنیک
نان کتوژنیک خرید
رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت
کتوژنیک دکتر کرمانی
کتوژنیک در نی نی سایت
کتوژنیک در ماه رمضان
کتوژنیک در بارداری
کتوژنیک دیابت
کتوژنیک دانلود
دکتر کتوژنیک
رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی
رژیم کتوژنیک دوره ای
رژیم کتوژنیک در شیردهی
رژیم کتوژنیک
کتوژنیک زیباتن
رژیم کتوژنیک زیباتن
رژیم کتوژنیک زهرا شیری
سبک زندگی کتوژنیک
رژیم کتوژنیک ژاله هاشمی
ژله کتوژنیک
سوپ کتوژنیک
سبزیجات کتوژنیک
سویا کتوژنیک
سبک کتوژنیک
سالادهای کتوژنیک
رژیم کتوژنیک ساده
انواع سالاد کتوژنیک
سالاد کتوژنیک
سوسیس کتوژنیک
کتوژنیک شاپ
شیرینی کتوژنیک
شام کتوژنیک
شيريني كتوژنيك
شکر کتوژنیک
رژیم کتوژنیک شیردهی
میلک شیک کتوژنیک
رژیم شوک کتوژنیک
شکلات کتوژنیک
شروع کتوژنیک
کتوژنیک صارمی
صبحانه کتوژنیک
رژیم کتوژنیک صبحانه
نمونه صبحانه کتوژنیک
صبحانه کتوژنیک نی نی سایت
رژیم کتوژنیک صرع
کتوژنیک و صفرا
دستور صبحانه کتوژنیک
نمونه رژیم کتوژنیک صرع
آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد
عوارض كتوژنيك
رژیم کتوژنیک عوارض
آیا رژیم کتوژنیک علمی است
عوارض کتوژنیک نی نی سایت
عوارض کتوژنیک چیست
علم کتوژنیک
عصرانه کتوژنیک
عمل کتوژنیک
عملکرد کتوژنیک
کتوژنیک غذا
غذاهای کتوژنیک
غذاهای کتوژنیک ایرانی
غذای کتوژنیک
غذای کتوژنیک با گوشت چرخ کرده
غذای کتوژنیک چیست
کتوژنیک رژیم غذایی
برنامه غذایی کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک در اصفهان
فستینگ کتوژنیک
فواید کتوژنیک
رژیم کتوژنیک فست
رژیم کتوژنیک فواید
رژیم فستینگ کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک در تهران
فروشگاه کتوژنیک در غرب تهران
فروشگاه کتوژنیک در کرج
کتوژنیک قهوه
رژیم کتوژنیک قبل از بارداری
قرص کتوژنیک
قوانین کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک قزوین
فروشگاه کتوژنیک قم
کتوژنیک و قند خون
سوپ قارچ کتوژنیک
رژیم قلیایی کتوژنیک
کتوژنیک کرمانی
کیک کتوژنیک
چیز کیک کتوژنیک
شیرین کننده کتوژنیک
کاپ کیک کتوژنیک
کوکی کتوژنیک
کیک کتوژنیک چیست
کتوژنیک و کبد چرب
کتوژنیک گیاهی
رژیم کتوژنیک گیاهخواری
نمونه رژیم کتوژنیک گیاهی
کتوژنیک یا گیاهخواری
کیا رژیم کتوژنیک گرفتن نی نی سایت
لاغری کتوژنیک چیست
لازانیا کتوژنیک
رژیم کتوژنیک لاغری
رژیم لاغری کتوژنیک رایگان
رژیم لاغری کتوژنیک چیست
روش لاغری کتوژنیک
نان لواش کتوژنیک
لوکرب کتوژنیک
رژیم کتوژنیک لوکارب
کتوژنیک میوه
کتوژنیک مشهد
کتوژنیک محض
کتوژنیک معنی
محصولات کتوژنیک در تهران
مجازهای کتوژنیک
معنی کتوژنیک چیست
مضرات کتوژنیک چیست
مربا کتوژنیک
کتوژنیک نمونه رژیم دکتر اوسطی
کتوژنیک نمونه
نان کتوژنیک
ناهار کتوژنیک
نان کتوژنیک چیست
نون کتوژنیک
نودل کتوژنیک
رژیم کتوژنیک نمونه
کتوژنیک و دیابت
کتوژنیک و بارداری
کتوژنیک و لاغری
کتوژنیک و بدنسازی
کتوژنیک و کرونا
کتوژنیک و ریزش مو
کتوژنیک و میگرن
هندوانه کتوژنیک
رژیم های کتوژنیک
میوه های کتوژنیک
عکس هرم کتوژنیک
غذا های کتوژنیک
شیرینی های کتوژنیک
هشتگ کتوژنیک
همبرگر کتوژنیک
رژیم کتوژنیک هدفمند
کتوژنیک یعنی چه
کتوژنیک یعنی چی
یبوست کتوژنیک
رژیم کتوژنیک یک ماهه
صبحانه ی کتوژنیک
رژیم کتوژنیک یک هفته ای
رژیم غذایی کتوژنیک یعنی چه