کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


بسیاری اوقات زنانی که روند کاهش وزن را طی می کنند از مراحل وزن خود شکایت دارند !! آنها می گویند همه کار کردیم ، اما چند کیلو باقی مانده نمی میرد. بیشتر اوقات که آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که برخی مشکلات هورمونی دارند. در واقع ، به طور خلاصه ، ممکن است در 4 هورمون عدم تعادل وجود داشته باشد: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل در خون و استروژن بالا با تأثیر بر اندام ها روند کاهش وزن را مهار می کند و در واقع نوع چاقی زنان (اندازه گلابی) با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه هورمون ها را متعادل می کنیم. یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و از سرطان هایی مانند سرطان سینه ، آندومتر و دهانه رحم جلوگیری کند. با مصرف فیبر و دریافت صحیح آن ، با تأثیر بر گیرنده های استروژن ، گردش استروژن در بدن را کاهش می دهیم.

همه ما می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و میوه ها هستند ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و …) و دانه کتان و چای ، که بسیار محبوب من هستند).

L! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: توجه داشته باشید که سبزیجات ، به ویژه کلم ، ممکن است نفخ داشته باشند ، از کپسول های کربوژل استفاده کنید و در این مورد ممکن است نوشیدن آب کافی مناسب باشد!)

برای عملی کردن این ایده ، من یک صبحانه خوشمزه را پیشنهاد می کنم که فوق العاده است و می تواند فیبر مورد نیاز شما را تامین کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه های چای (2 قاشق چایخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق چایخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق چای خوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا شما به ما بگویید ، آیا تا به حال فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع مورد علاقه فیبر شما چیست و چگونه آن را روزانه دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید