چگونه چاق شویم؟ (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


برخلاف اکثر افرادی که داخل هستند دوره های کاهش وزن و لاغری چه ، برای برخی دیگر از مردم این سوال مطرح می شود که چگونه چاق می شویم؟
معمولاً چندین روش برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید به این فکر کنید که آیا شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
برای بررسی این امر ، بد نیست BMI را محاسبه کنید. از این طریق می توان دریافت که آیا فرد نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
سپس خواهیم دید که چند راه حل مناسب برای این مسئله وجود دارد. با ما بمان

مطالب مرتبط در مورد چربی سوزی

چگونه می دانیم که نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند وضعیت سلامت وزن را تا حدی تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی با استفاده از قد و وزن به عدد مشخصی می رسیم ، می توانیم به افزایش وزن فکر کنیم.

فرمول محاسبه BMI: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) ، تقسیم بر مربع ارتفاع (برحسب سانتی متر)

وقتی تعداد بدست آمده کمتر از 1.5.5 باشد ، به این معنی است که فرد دارای کمبود وزن است. اگر تعداد بدست آمده بیش از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
اما این معیار کاملاً صحیح نیست و بسیاری از عوامل دیگر مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی باید برای فرد در نظر گرفته شود. با این حال ، تقریباً ، ممکن است گزینه خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهمترین سوالاتی که افراد با کمترین وزن با آن روبرو می شوند این است که چگونه در سریع ترین زمان ممکن وزن خود را افزایش دهند.
اول از همه ، عواملی وجود دارد که می تواند منجر به کاهش وزن بیش از حد شود. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، افزایش وزن شروع می شود:

  • مشکلات غدد مانند پرکاری تیروئید افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.
  • مانند مشکلات موثر در خوردن بی اشتهایی عصبی که یک عامل روانی است.
  • بیماری سلیاک که اکثر مردم آن را نمی شناسند. این بیماری باعث آسیب به پرزهای روده شده و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را مختل می کند.
  • ابتلا به دیابت ، به ویژه اگر نوع 1 باشد و از کنترل خارج شود.
  • عفونت ها یا انگل ها ، سل یا شرایطی مانند HIV و ایدز نیز می توانند باعث کاهش وزن شوند.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث سوزاندن کالری و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن ممکن است تغذیه نامناسب باشد. معمولاً غذاهای خاصی وجود دارند که باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، در ادامه ، ما بهترین غذاهایی را معرفی می کنیم که می تواند زمینه را برای کاهش وزن فراهم کند ، تا بتوانید با روش های سالم برای آن آشنا شوید.

آجیل و کره بادام زمینی

آجیل و آجیل می توانند به تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما کمک کنند.
از طرف دیگر ، گزینه مناسبی برای افزایش وزن است. زیرا کالری بالایی را برای بدن تأمین می کنند. از این گروه غذا می توان به عنوان بهترین میان وعده استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند برای افزایش وزن استفاده شوند عبارتند از:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • مهره
  • هتل
  • بادام زمینی

از انواع میوه ها و میوه های خشک استفاده کنید

افزایش کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. جالب است بدانید که میوه های خشک به دلیل از دست دادن آب و کاهش مقدار کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
خوب است میوه هایی با کربوهیدرات و قند زیاد مانند موز داشته باشید. گزینه های زیر برای میوه های خشک نیز مناسب است:

  • تاریخ
  • کشمش و کشمش
  • انجیرهای خشک شده
  • توت خشک شده

چگونه با مصرف زیاد برنج وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج منبع کربوهیدرات است که می تواند راهی آسان برای افزایش وزن باشد. یک وعده برنج پخته حدود 200 کالری ، مقداری چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات تامین می کند.
برنج برای افرادی که سریع هستند و اشتهای کمی دارند ، انتخاب خوبی است.
البته باید به خاطر داشته باشید که نباید تنها منبع کربوهیدرات باشد. گزینه های دیگر مانند غلات کامل باید در نظر گرفته شود.

چگونه با اسموتی چاق شویم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از غذاها وجود دارند که برای افزایش وزن نرم هستند.
اسموتی های خانگی دارای انواع ویتامین هستند. همچنین بسته به مواد مورد استفاده در آنها ، مقدار متفاوتی پروتئین به بدن تحویل داده می شود. آنها می توانند به عنوان یک میان وعده سالم برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه برای چاقی

اسموتی شکلاتی
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک موز
یک قاشق شکلات
یک قاشق چای خوری آجیل خام مورد علاقه خود

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک وعده توت تازه یا توت یخ زده
یک وعده ماست پروتئینی پرچرب
وانیل به میزان دلخواه

اسموتی فندقی
برای یادگیری نحوه افزایش وزن ، بهتر است اسموتی فندق را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلاتی پرچرب
یک قاشق چایخوری عسل
یک قاشق چایخوری گردو خام بدون پوست
شکلات به میزان دلخواه

اسموتی کارامل
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد مغذی زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
نصف سیب
یک قاشق چایخوری عسل
مقدار مورد نظر کرم کارامل

بر مصرف پروتئین تمرکز کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی است که بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای دریافت می کند.
هنگامی که کالری زیاد است ، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین دریافت شود ، بدن آن را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

به هر حال ، خوردن مقدار متعادل پروتئین خوب است. به دلیل پر شدن و جلوگیری از خوردن غذاهای دیگر ، این ممکن است به دلایلی باشد مشکلات گوارشی بودن.
یکی از بهترین منابع دریافت پروتئین عبارت است از:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • لبنیات – تولید
  • آجیل و دانه ها
  • سیمی

مطالب مرتبط در مورد چربی سوزی

نتیجه

در این مقاله ، مهمترین استراتژی ها برای پاسخ به س howال چگونگی افزایش وزن را مورد بحث قرار می دهیم. اما برای افرادی که وزن کمی دارند ، بهتر است ابتدا علت زمینه ای را بررسی کرده و سپس رژیم و رژیم غذایی خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید