چگونه افزودن شکر بر کلسترول تأثیر می گذارد – در عوض، آن را بخورید


بسیاری از مردم فکر می کنند که بهترین راه برای کنترل کلسترول بالا پرهیز از غذاهای پر کلسترول است، اما این همیشه درست نیست. در واقع، بسیاری از انواع دیگر غذاها می توانند تأثیر بیشتری بر سطح کلسترول داشته باشند.

به عنوان مثال، رژیم غذایی سرشار از قندهای آزاد ممکن است بر سطح کلسترول شما تأثیر بگذارد، به نحوی که ممکن است از آن آگاه نباشید.

بنابراین دقیقاً چه رابطه ای بین مصرف قند و سطح کلسترول وجود دارد؟ برای اطلاعات بیشتر با چند متخصص تغذیه صحبت کردیم. اثرات قند بر کلسترول عبارتند از: برای نکات تغذیه ای سالم تر، پنج نوشیدنی بدی را که می توانند خطر حمله قلبی را افزایش دهند، بررسی کنید.

شکر چه کاری می تواند برای کلسترول شما انجام دهد

غذای شیرین ناسالم
کرکره استوک

وقتی صحبت از تغییرات رژیم غذایی برای بهبود کلسترول می شود، بیشتر ما به اضافه کردن شکر فکر نمی کنیم. با این حال، اگر قند موجود در رژیم غذایی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، می توانید کلسترول خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. Trista Best x MPH x RD x LD در مکمل Balance One.

اما قندهای افزوده دقیقاً چگونه بر این سطوح تأثیر می گذارند؟ بهترین می گوید: “افزودن شکر می تواند باعث التهاب در بدن و کاهش کلسترول HDL شود. کلسترول HDL به عنوان “کلسترول خوب” شناخته می شود و یکی از راه های بدن برای مبارزه با LDL یا کلسترول بد است. همچنین نشان داده شده است که قندهای افزودنی سطح تری گلیسیرید بدن را افزایش می دهند، میزان چربی موجود در جریان خون.

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکاافرادی که روزانه ۱۲ اونس شکر اضافه شده به شکل نوشابه مصرف می کردند، احتمال بیشتری داشت که تری گلیسیرید بالا و سطوح پایین کلسترول HDL داشته باشند.

نکات مهم در مورد شکر اضافه شده

وقتی با یک متخصص تغذیه صحبت کردم، به یاد آوردم که بسیاری از مطالعاتی که به صورت آنلاین یافت می شوند، به نظر می رسد همیشه تأثیر قابل توجهی بر کلسترول دارند، حتی با مقادیر کمی شکر اضافه شده. در عوض، بیشتر مطالعات بر روی رژیم‌هایی متمرکز می‌شوند که حاوی قندهای افزوده شده بسیار سنگین‌تری هستند، به جای رژیم‌هایی که گهگاه حاوی آن‌ها هستند.

او می‌گوید: «شکر اضافی هیچ فواید تغذیه‌ای واقعی ندارد، اما لازم نیست به طور کامل از رژیم غذایی حذف شود. راشل فاین، RDN بنیانگذار To The Pointe Nutrition. حذف کامل قندهای افزوده شده عملاً غیرممکن است و می تواند منجر به عادات غذایی آشفته و محدود شود.

هنگام نظارت بر سطح کلسترول و نظارت بر مصرف قندهای افزوده، فاین پیشنهاد می کند برخی از غذاهای مفید برای قلب را در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط: بهترین غذاهایی که به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند

وقتی صحبت از حمایت از کلسترول به میان می‌آید، من ایده گنجاندن، نه حذف را تشویق می‌کنم. سرشار از چربی‌های غیراشباع، مانند روغن زیتون و آووکادو، که سطح کلسترول LDL را کاهش می‌دهد و سطح کلسترول HDL را افزایش می‌دهد، که برای سلامت قلب مفید است. غذا را اضافه کنید.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.