چه چیزی با تأیید توییتر در خطر است – سناتور خبر وبسایت خبری


هفته گذشته شاهد بودیم که توییتر قوانین جدیدی را برای احراز هویت پروفایل های کاربران اعلام کرد – و به سرعت آن را پس گرفت، به ویژه یک پیشنهاد بحث برانگیز برای ارائه تأیید “چک آبی” به هر کسی که مایل به پرداخت ۸ دلار در ماه است. مالک جدید الون ماسک قول داده است که تغییرات پیشنهادی وی باعث دموکراتیک کردن سیاست حساب‌های تایید شده و سودآوری می‌شود، اما انتشار ناهموار یک خط گسل در قلب پلت فرم رسانه‌های اجتماعی را آشکار کرد.

طی چند روز پس از اینکه ماسک در ماه اکتبر توئیتر را تصاحب کرد، تغییرات ساختاری چشمگیری با هدف کاهش زیان شرکت در حال انجام بود، که مهمترین آنها قصد دارند روند تأیید حساب سایت را تغییر دهند.

سرویس جدید توییتر آبی که یک علامت آبی قابل مشاهده را با هزینه ماهانه ۸ دلار ارائه می کرد، به عنوان راهی برای اضافه کردن جریان درآمد دوم علاوه بر تبلیغات معرفی شد. ماسک گفت، اما همچنین برای ایجاد اختلال در پلتفرم و بهبود آن طراحی شده است.

Twitter Blue به جای تکیه بر فرآیندهای تایید داخلی برای احراز هویت حساب‌ها – و محدود کردن دسترسی به افراد و سازمان‌های با مشخصات بالا – به هر یک از ۴۳۶ میلیون کاربر جهانی این سایت اجازه می‌دهد تا در ازای پرداخت هزینه، تاییدیه دریافت کنند. توییتر آبی “روزنامه نگاری را دموکراتیک می کند و صدای مردم را قدرتمند می کند”. ماسک توییت کرد.

“تأیید یک تجارت است”

اما برای بسیاری از کاربران توییتر، تغییرات در عوض اعتماد آنها را به این پلتفرم مختل کرده است. در ایالات متحده، ۷۰٪ از کاربران توییتر به سایت به عنوان یک منبع خبری سریع و افزایش استفاده در رویدادهای قابل توجه متکی هستند. را مرگ مایکل جکسون در سال ۲۰۰۹ باعث شد تا در آن زمان رکورد تعداد توییت در ثانیه ثبت شود. از آن زمان، اخبار مهمی – مانند مرگ ویتنی هیوستون یا آغاز حمله نظامی آمریکا که اسامه بن لادن را کشت – قبل از تایید توسط منابع رسمی در سایت منتشر شد.

با ارسال صدها میلیون توییت روزانه، تأیید در قلب توانایی کاربران برای فیلتر کردن اطلاعات است، با علامت‌های آبی رنگ به عنوان کوتاه‌نویسی بصری برای شناسایی منابع معتبر یا قابل توجه کار می‌کنند. دکتر رابین کاپلان، محقق ارشد مؤسسه تحقیقاتی داده و جامعه در نیویورک، می‌گوید: در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها، «توئیتر به‌ویژه عملکردی را فراهم می‌کند که می‌تواند یک کاربر مشهور یا یک سازمان رسانه‌ای را از یک حساب تقلید آمیز جدا کند».

راستی‌آزمایی در واقع کسب‌وکاری است که توییتر در حال ارائه آن است».

جایگزینی سیستم راستی‌آزمایی موجود – هر چند ناقص – با دسترسی گسترده در ازای پرداخت هزینه، یک تغییر لرزه‌ای در نحوه تعامل کاربران با این پلت فرم بود. به خصوص که کاربران در مورد نحوه ارسال پست کردند آسان بود برای راه اندازی حساب های جعلی Twitter Blue. کاپلان می‌گوید: «از نظر آنچه مردم برای دریافت تیک‌های آبی باید ارائه کنند، این شامل «هیچ چیزی نیست که تأیید شده باشد».

حساب‌های تقلید به سرعت افزایش یافتند، از جمله عیسی مسیح، رودی گولیانی و لبرون جیمز، که همگی با علامت آبی تأیید شدند. بسیاری با طنز تلخ معامله می کردند. یک حساب کاربری به ظاهر معتبر نینتندو تصویری از ماریو در حال انگشت گذاشتن منتشر کرده است. یک حساب جعلی نستله بیش از ۴۴۰۰۰ لایک برای توییتی به دست آورد که در آن اعلام کرده بود: “ما آب شما را می دزدیم و آن را به شما می فروشیم”. حساب‌های رسمی برای رهبران سابق جهان، جورج دبلیو بوش و تونی بلر، دلتنگی خود را برای جنگ عراق توییت کردند.

“پیامدهای مرگبار”

در یک نگاه، یک تیک آبی و نام‌های کاربری با صدای واقعی، تشخیص اینکه کدام حساب‌ها معتبر هستند را دشوار می‌کرد – با برخی عواقب شدید در دنیای واقعی. از آنجایی که قیمت انسولین برای بسیاری از افرادی که مبتلا به دیابت در ایالات متحده زندگی می کنند به حد غیرقابل دسترس شدن افزایش یافت، یک حساب تایید شده به عنوان غول داروسازی Eli Lilly اعلام کرد که این شرکت ارائه دارو را به صورت رایگان آغاز خواهد کرد.

در عرض چند ساعت، این توییت بیش از ۱۵۰۰ ریتوییت و ۱۱۰۰۰ لایک به دست آورد و سهام واقعی Eli Lilly تقریباً ۵ درصد سقوط کرد و میلیاردها دلار از ارزش بازار شرکت را از دست داد.

واشنگتن پست گزارش داد که این توییت باعث ایجاد وحشت در داخل الی لیلی شد و نمایندگان شرکت به شدت در تلاش برای تماس با توییتر بودند. سایت رسانه های اجتماعی که زیر بار بلاتکلیفی و اخراج های گسترده در داخل بود، ساعت ها واکنشی نشان نداد.

>> تیک آبی پولی جدید توییتر پروفایل های جعلی بی شماری ایجاد می کند و هرج و مرج ایجاد می کند

چهره‌های سرشناس همچنین از نیاز به حساب‌های تأیید شده مناسب برای کمک به محافظت از کودکان و بزرگسالان در برابر گربه‌ماهی شدن توسط کاربرانی که به عنوان افراد مشهور ظاهر می‌شوند، درخواست کرده‌اند. من احساس ناتوانی می‌کردم که جلوی افرادی را بگیرم که از نام و چهره من برای کلاهبرداری یا داماد مردم استفاده کنند. راب کازینسکی، بازیگر بریتانیایی در یک مقاله نوشت: به همین دلیل است که تأیید صورت گرفت تاپیک توییتر انتقاد از تغییرات راستی آزمایی

در واکنش به تغییرات توییتر، دیده‌بان حقوق بشر روز شنبه بیانیه‌ای صادر کرد و هشدار داد جعل هویت آنلاین «می‌تواند عواقب جدی، اگر نگوییم کشنده» برای مدافعان حقوق بشر داشته باشد.

این اثرات همچنین می تواند بر روی کاربران توییتر و خود شرکت بازگردد. پل راگ، استاد حقوق رسانه در دانشگاه لیدز و یکی از مجریان پادکست حقوق رسانه، می‌گوید: «نگرانی‌های قانونی در رابطه با جعل هویت برای افرادی که تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته‌اند وجود دارد». آنچه ممکن است ایجاد شود، افترا، افترا، یا سوء استفاده از ادعاهای اطلاعات خصوصی است، چه علیه شخصی که یک حساب کاربری دارد یا علیه توییتر که اجازه داده است این اتفاق بیفتد.

توییتر بی سر و صدا Twitter Blue را تنها چند روز پس از راه اندازی آن به حالت تعلیق درآورد، اما به طور رسمی این سرویس را لغو نکرده است و تغییرات در روند تأیید آن در حال انجام است. یک نشان خاکستری “رسمی” به نمایه های قابل توجه اضافه شده است که ظاهراً نقش علامت تیک آبی سابق را تکرار می کند. روز یکشنبه، ماسک گفت که سازمان ها – مانند شبکه های خبری – یک بار دیگر اجازه خواهند داشت کارمندان را تأیید کنند.

“هزینه اجتماعی”

تغییرات در راستی‌آزمایی در توییتر به قلب مشکلات فراگیر که بسیاری از پلتفرم‌های آنلاین را آزار می‌دهند، برمی‌گردد. آیا کاربران باید ثابت کنند که چه کسانی هستند یا اجازه دارند به صورت ناشناس عمل کنند؟ آیا رسانه‌های اجتماعی رسانه‌ای برای تقویت صداهای مختلف هستند یا عدم موفقیت در ترویج تخصص باعث ایجاد اطلاعات نادرست می‌شود؟ و شرکت ها باید تصمیم بگیرند که آیا اینها مسائلی هستند که به بهترین وجه توسط سیاست های داخلی شرکت یا طرف های خارجی مورد توجه قرار می گیرند.

پاسخ های آسان کمی وجود دارد. Wragg می گوید، اجازه ناشناس ماندن از طریق رویه های تأیید ضعیف یا ناقص با “هزینه اجتماعی” همراه است. “یعنی آسیب واقعی که برای بزرگسالان و کودکان گرفتار کلاهبرداری و کلاهبرداری می شود.”

افزایش تأیید به صورت دسته جمعی همچنین یک راه حل ناقص است. کاپلان می گوید: «سپس چیزهایی مانند ناشناس بودن و نام مستعار در اینترنت شروع به از بین رفتن خواهند کرد. و ما می دانیم که آنها نقش بسیار مهمی برای آزادی بیان و حفظ حریم خصوصی دارند، به ویژه در مناطقی از جهان که حفظ آن عناصر واقعاً مهم است.»

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افشای اطلاعات شخصی به صورت آنلاین افراد را در معرض سطوح بیشتری از آزار و اذیت و تبعیض قرار می دهد.

کاپلان می‌گوید تأیید بیشتر احتمالاً فقط برای جلب رضایت تبلیغ‌کنندگان است، که در حال حاضر ۹۲ درصد از درآمد توییتر را تشکیل می‌دهند و تأیید را راهی برای کاهش خطر نمایش تبلیغات خود در کنار محتوای توهین‌آمیز می‌دانند.

نگرانی‌های تبلیغ‌کنندگان ممکن است برای ماسک جذاب باشد، زیرا به نظر می‌رسد که مشتاق به دنبال رویکرد تهاجمی‌تر به سمت سودآوری نسبت به پیشینیان خود است. تغییر قابل توجه دیگر در دوران تصدی او اخراج نیمی از نیروی کار شرکت – در مجموع حدود ۳۷۰۰ کارگر – از جمله تیم هایی است که به حقوق بشر، دسترسی به معلولان و کاهش تعصب و آسیب اختصاص داده شده اند.

با اجماع اندکی در مورد چگونگی یا اینکه دولت ها و نهادهای قانونی باید در سایت های رسانه های اجتماعی مداخله کنند، کاربران توییتر – و حساب های تقلید آنها – تا کنون قوی ترین مقاومت را در برابر تغییر ارائه کرده اند.

کاپلان می‌گوید: «مردم در نحوه اداره این شرکت‌ها احساس سرمایه‌گذاری واقعی می‌کنند، زیرا هر روز از این پلت‌فرم‌ها استفاده می‌کنند.

«جنبش بزرگی در مورد مواردی مانند مسئولیت‌پذیری پلتفرم وجود داشته است، زیرا واگذاری همه چیز به دست این شرکت‌ها به این بستگی دارد که آنها در کنار شما باشند. و چیزی که ما در مورد ماسک می بینیم این است که یک مالک جدید می تواند وارد شود و واقعاً می تواند قوانین بازی را تغییر دهد.”



این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.