چربی‌سوزی از کجای بدن شروع می‌شود؟ – مجله اینترنتی خبرببر


چربی‌سوزی از کجای بدن شروع می‌شود؟ چطور سریع لاغر شویم؟

در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سؤالات را بگیرید.

پروسه چربی‌سوزی چطور است؟

 

مردم به دلایل زیادی می‌خواهند وزن کم کنند: سلامتی، عملکرد ورزشی، ظاهر، تمایل به همگام شدن با بچه‌ها یا نوه‌ها.

اما این‌که وزن دقیقاً کجا اول از بین می‌رود، کاملاً فردی است. علم کمی وجود دارد که نشان دهد همه افراد ابتدا در مناطق خاصی وزن کم می‌کنند.

دیدن نتایج در یک ناحیه هدفمند بدن می‌تواند انگیزه‌دهنده باشد، اما آیا می‌توانید پیش‌بینی کنید (یا بهتر است بر روی آن تأثیر بگذارید) که احتمالاً در چه مرحله‌ای وزن کم می‌کنید؟ احتمالاً نه.

در این‌جا چیزی است که ما در مورد علم توزیع وزن و کاهش وزن منطقه‌ای می‌دانیم.

نقش ژنتیک

عوامل ژنتیکی تا حد زیادی تعیین‌کننده محل توزیع چربی در بدن شما هستند.

تجزیه و تحلیل ژنتیکی منبع معتبر نشان می‌دهد که رابطه بین ژن‌ها و توزیع چربی بدن در زنان قوی‌تر از مردان است. به عنوان مثال، اگر افراد خانواده شما تمایل به تجمع وزن در باسن و ران دارند، ممکن است در آن‌جا نیز وزن اضافه کنید.

مطالعات منبع معتبر نشان می‌دهد که عوامل ژنتیکی نیز بر کاهش وزن تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، اگر رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا و فیبر بالا برای والدین شما مفید هستند، این احتمال وجود دارد که برای شما نیز مفید باشد.

تحقیقات برای کشف این‌که چگونه ژنتیک می‌تواند به متخصصان سلامت کمک کند تا برنامه‌های کاهش وزن را شخصی کنند، در حال انجام است.

توجه: چربی‌سوزی به ژنتیک شما بستگی دارد، این موضوع نه تنها به لاغری بلکه به افزایش قد نیز مربوط است! شما می‌توانید به مقاله افزایش قد در یک هفته فیت شو مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

نقش جنسیت شما

جایی که بیشترین کاهش وزن را دارید ممکن است ربطی به جنسیت شما داشته باشد.

در یک مطالعه بزرگ، منبع معتبر جهانی که شامل بیش از ۲۵۰۰ نفر بود، شرکت‌کنندگان مرد تمایل کمتری با رژیم غذایی کم کالری داشتند، اما هم‌چنان کمی بیشتر از شرکت‌کنندگان زن وزن کم کردند.

منبع معتبر تحقیقاتی نشان داده است که مردان تمایل به کاهش وزن بیشتری از ناحیه تنه خود دارند، در حالی که زنان وزن بیشتری را از ناحیه باسن خود کاهش می‌دهند.

نقش سن

اگر قبلاً وزن کم کرده‌اید، ممکن است قبلاً بدانید که بدن شما در کجا تمایل دارد که وزن خود را کاهش دهد.

برای برخی افراد، اولین تغییر قابل توجه ممکن است در خط کمر باشد. برای دیگران، سینه یا صورت اولین چیزی است که تغییر را نشان می‌دهد.

جایی که ابتدا وزن اضافه یا کم می‌کنید، احتمالاً با افزایش سن تغییر می‌کند. هم مردان میان‌سال و هم زنان یائسه تمایل دارند وزن خود را در اطراف قسمت میانی خود ذخیره کنند.

مطالعات نشان می‌دهد که برای زنان یائسه، اضافه کردن ورزش در کنار یک رژیم غذایی سالم کلید کاهش چربی شکم است.

آیا ورزش در جایی که ابتدا وزن کم می‌کنید تفاوتی ایجاد می‌کند؟

چربی‌سوزی سریع

بیشتر شواهد علمی نشان می‌دهد که شما نمی‌توانید یک نقطه خاص را برای کاهش وزن هدف قرار دهید، حتی اگر تلاش‌های ورزشی خود را روی آن منطقه متمرکز کنید.

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۳، شرکت‌کنندگان فقط پای غیرغالب خود را به مدت ۱۲ هفته ورزش کردند. جالب این‌جاست که پای تمرین‌شده چربی کمتری نسبت به آن‌چه در قسمت بالایی بدن از دست می‌دهد از دست می‌دهد و هیچ تفاوتی در کاهش چربی بین یک پا و پای دیگر وجود نداشت.

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰ که شامل سربازان زن بود که به مدت ۱۲ هفته در یک برنامه تمرینی شدید بدنی کل بدن حضور داشتند، محققان دریافتند که بیشترین چربی را از بازوها و تنه‌های خود از دست می‌دهند، در حالی که توده چربی در پاهایشان اساساً بدون تغییر است.

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد می‌توانید از ورزش برای هدف قرار دادن جایی که ابتدا چربی بدن خود را از دست می‌دهید استفاده کنید. اما ورزش می‌تواند شما را بهبود بخشد:

  • سلامت قلب
  • عملکرد مغز
  • قدرت فیزیکی
  • استقامت ورزشی
  • اهداف کلی کاهش وزن
  • چرا مهم است کجا وزن کم کنید

مطالعات متعدد منبع مورد اعتماد تأیید کرده‌اند که وزن اضافی در ناحیه میانی بدن عواقب سلامتی بدتری نسبت به وزن اضافی اطراف باسن و ران دارد.

بنابر تحقیقات وب‌سایت رژیم غذایی فیت شو: وزن اضافی در اطراف کمر، به خصوص چربی احشایی عمیقی که اندام‌ها را در بر می‌گیرد، خطر ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

چگونه از شر چربی خلاص شوم؟

اگرچه لزوماً نمی‌توانید کاهش چربی را مشاهده کنید، اما هم‌چنان مهم است که آن را مدیریت کنید زیرا می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند.

تحقیقات نشان داده است که برنامه‌های غذایی زیر ممکن است به کاهش یا مدیریت سطوح چربی احشایی کمک کند:

  • یک رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین منبع مورد اعتماد
  • یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین گیاهی یا حیوانی منبع مورد اعتماد
  • وعده‌های غذایی سهمیه منبع مورد اعتماد
  • یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات منبع مورد اعتماد
  • رژیم‌های کم قند منبع مورد اعتماد و الکل منبع مورد اعتماد

هم‌چنین مشخص‌شده است که ورزش به کاهش چربی احشایی کمک می‌کند، به خصوص ورزش‌های با شدت بالا مانند دویدن.

توجه: شاید لاغری کمی سخت باشد و شما را دچار گرسنگی کند، در این شرایط باشد از برخی معجون‌ها استفاده کنید تا کمتر دچار گرسنگی شوید! شما می‌توانید به مقاله معجون چاق کننده فیت شو مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

وزن واقعاً کجا می‌رود؟

بدن شما با کاهش وزن، سلول‌های چربی را تجزیه می‌کند. از انرژی موجود در آن سلول‌ها برای تأمین سطح فعالیت شما و گرم نگه داشتن بدنتان استفاده می‌کند.

هنگامی که سلول‌های چربی متابولیزه شدند، محصولات جانبی هنگام بازدم بدن شما را در عرق، ادرار یا دی‌اکسید کربن ترک می‌کنند.

کاهش وزن بی‌خطر چیست؟

چگونه می‌دانید که آیا ورزش و استراتژی‌های تغذیه شما کارآمد هستند؟

از دست دادن مقدار کمی وزن در مدت زمان طولانی ایرادی ندارد. و در واقع، این ترجیح داده می‌شود.

اکثر پزشکان توافق دارند که کاهش وزن حدود ۱ تا ۲ پوند در هفته برای کاهش وزن پایدار ایده‌آل است. کاهش وزن سریع‌تر بعید است که دوام بیاورد؛ زیرا حفظ آن در دراز مدت دشوارتر است.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را چربی‌سوزی آشنا کنیم و پاسخ سؤال چربی‌سوزی از کجای بدن شروع می‌شود؟ را بدهیم.

اگر هر سؤالی در مورد لاغری و چربی‌سوزی دارید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

شما می‌توانید به سایت فیت شو مراجعه کنید تا مشاوره رایگان در زمینه لاغری دریافت کنید.

منبع: سایت رژیم لاغری و بدنسازی فیت شو | Fitsho.co

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.