فواید روغن ماهی: آیا می تواند به افسردگی کمک کند؟


شواهد نشان می دهد که امگا 3 می تواند از طریق غشای سلولی سلول های مغزی حرکت کرده و با مولکول هایی که در تنظیم خلق و خوی نقش دارند ، ارتباط برقرار کند. به طور خاص ، یک نظریه این است که خواص ضد التهابی امگا 3 موجود در روغن ماهی به تثبیت خلق و خو کمک می کند.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در سال 2019 ، برخی نشانه ها وجود دارد که نشان می دهد افسردگی شامل التهاب در قسمت های مختلف سیستم عصبی است مرزها در ایمونولوژیبه دکتر ماسکین می گوید: “و امگا 3 انواع محصولات التهابی ، از جمله فاکتور نکروز تومور و اینترلوکین 2 ، -6 و -1 بتا را کاهش می دهد.” ممکن است این روند ضد التهابی به تنظیم خلق و خو کمک کند.

دیوید میشولون ، دکتر ، روانپزشک و مدیر برنامه بالینی و تحقیق افسردگی در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون ، می گوید: با این وجود ، افراد بدون داشتن فعالیت التهابی بیش از حد می توانند افسرده شوند. التهاب تنها راه افسردگی نیست ، اما ما فکر می کنیم که یک عامل دخیل است. “

مربوط: چگونه علائم افسردگی نوجوانان را تشخیص دهیم

علم در مورد روغن ماهی برای افسردگی چه می گوید؟

به طور کلی ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است ، اما مطالعات انجام شده تا کنون امیدوار کننده است.

دکتر Mischoulon می گوید که کارهای قابل توجهی روی روغن ماهی به عنوان درمان اضافی و درمان مستقل افسردگی انجام شده است. او می گوید: “در کل ، مطالعات به طور جمعی تایید می کنند که مصرف امگا 3 م effectiveثر و بی خطر است.”

مشکل این است که تنوع زیادی در نحوه طراحی مطالعات وجود دارد ، از نظر دوز ، اندازه مطالعه و منبع و فرمولاسیون روغن ماهی ، بنابراین نتیجه گیری های تحقیق باید تا حدودی با احتیاط تفسیر شود ، میشولون توضیح می دهد. او می گوید: “ایده روشنی از آماده سازی یا دوز مطلوب وجود ندارد.”

علاوه بر این ، برخی از مطالعات که فایده ای را نشان نمی دهند ، ممکن است از جمعیت افراد مبتلا به افسردگی که در ابتدا سطوح بالایی از التهاب نداشتند ناشی شده باشد-و بنابراین از اثرات ضد التهابی فایده ای نخواهد داشت. از روغن ماهی (عکس آن نیز می تواند صادق باشد.)

مربوط: افسردگی گفتاری: واژه نامه ای از اصطلاحات مورد استفاده برای توصیف این اختلال

بر اساس یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز از 10 مطالعه آینده نگر که در دسامبر 2018 در مجله منتشر شد ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افرادی که بیشتر ماهی می خورند در مقایسه با افرادی که ماهی کمتری مصرف می کنند ، 11 درصد کمتر در معرض افسردگی قرار دارند. روانپزشکی آسیا و اقیانوسیهبه یک بررسی و متاآنالیز جداگانه در نوامبر 2016 در مجله اختلالات عاطفی نشان می دهد که مصرف 0.6 گرم EPA و DHA از ماهی با خطر کمتری برای اختلال خلقی همراه است (3 اونس ماهی قزل آلا حاوی 1.5 تا 1.75 گرم EPA و DHA ، بر اساس موسسه ملی بهداشت).

و هنگامی که صحبت از مکمل ها می شود ، محققان در یک بررسی که در دسامبر 2017 در The University منتشر شد ، نتیجه گرفتند مجله علوم اعصاب یکپارچه بر اساس آزمایشات بالینی مقایسه دارونما با مکمل روغن ماهی ، این مکمل در درمان علائم افسردگی مثر بود ، اما بهتر است به عنوان یک درمان تکمیلی برای داروهای ضد افسردگی نسخه سنتی استفاده شود و نه به تنهایی. با توجه به آزمایشات مورد بررسی ، هیچ عارضه جانبی جدی در ارتباط با مصرف مکمل ها وجود نداشت.

متاآنالیز اخیر منتشر شده در مه 2020 در روانپزشکی BMC 10 کارآزمایی تصادفی و کنترل شده بر روی 910 فرد مبتلا به افسردگی که مکمل های امگا 3 یا دارونما مصرف کرده بودند ، مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه گیری شد که مکمل های EPA و DHA با دوز بالا و پایین در مقایسه با دارونما در تسکین علائم موثرتر بودند و این تأثیر در مراحل اولیه افسردگی بیشتر بود.

با وجود این شواهد امیدوارکننده ، هنوز هم باید در نظر داشت که تحقیقات هنوز نقش خاصی را که روغن ماهی باید در مراقبت های بهداشت روانی ایفا کند مشخص نکرده است ، می گوید Ken Duckworth ، MD ، افسر ارشد پزشکی در اتحاد ملی بیماری های روانی.

رفتارهای غیر دارویی ، شیوه زندگی مانند تمرین مراقبت از خود ، رژیم غذایی سالم ، ورزش و معاشرت شواهد بیشتری برای نشان دادن کمک به خلق و خوی دارد. دکتر داک ورث می گوید: “من با روغن ماهی شروع نمی کنم.” “روغن ماهی درمان کننده اختلالات خلقی نیست.”

آیا روغن ماهی یک داروی ضد افسردگی است؟

ماسکین می گوید هنوز بر اساس داده های فعلی مشخص نیست که آیا روغن ماهی می تواند به عنوان ضد افسردگی عمل کند یا خیر.

داروهای ضد افسردگی بر مواد شیمیایی در مغز تأثیر می گذارند که تصور می شود بر خلق و خوی مانند سروتونین ، نوراپی نفرین و دوپامین تأثیر می گذارد. فلوکستین (پروزاک) یک داروی متداول بازدارنده بازجذب سروتونین است که افسردگی را درمان می کند. اگرچه هنوز نحوه عملکرد داروهای ضد افسردگی مشخص نیست ، این دارو می تواند میزان سروتونین را در سیناپس بین سلول های مغز (نحوه ارتباط سلول های مغزی) افزایش دهد. سروتونین عملکردهای زیادی در سراسر بدن دارد ، اما تصور می شود که در مغز در خلق و خو ، اشتها و خواب نقش دارد.

در حالی که تحقیقی وجود دارد که نشان می دهد روغن ماهی ممکن است علائم افسردگی را بهبود بخشد ، مطالعات هنوز نشان نداده است که چگونه بر انتقال دهنده های عصبی در مغز یا حتی اگر این کار را انجام دهد. ماسکین می گوید بنابراین غیرممکن است که بدانیم روغن ماهی مشابه داروهای ضد افسردگی عمل می کند یا خیر.

بنابراین آیا پزشکان روغن ماهی-یا سایر امگا 3 ها-را برای افسردگی توصیه می کنند؟

پاسخ کوتاه منظم نیست ، حداقل هنوز. پاسخ طولانی کمی پیچیده تر است. بسته به خطرات افسردگی و سایر شرایط سلامتی ، پزشک ممکن است مکمل روغن ماهی را توصیه کند.

ماسکین و میشولون هر دو می گویند که به دلیل رژیم غذایی و نیازهای کلی سلامتی ، مکمل روغن ماهی را به برخی از بیماران توصیه می کنند. اما باز هم ، این توصیه برای همه صدق نمی کند.

خوردن ماهی به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم به طور گسترده توصیه می شود. (جدیدترین دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها از وزارت کشاورزی ایالات متحده توصیه می کند که بزرگسالان آمریکایی 8 اونس ماهی در هفته بخورند.)

اگر شما و پزشکتان تشخیص می دهید که ایده خوبی است که مکمل روغن ماهی را امتحان کنید ، بدانید که هیچ شواهد قطعی در مورد دوز مطلوب وجود ندارد. بر اساس رژیم غذایی و سابقه شخصی شما ، پزشک می تواند به شما در تعیین بهترین دوز برای شما کمک کند.

چه نوع امگا 3 یا روغن ماهی ممکن است برای افسردگی مناسب باشد؟

در انتخاب مکمل روغن ماهی مخصوص افسردگی ، برای شما و پزشک مهم است که میزان EPA و DHA را در نظر بگیرید.

متاآنالیز منتشر شده در سپتامبر 2019 در روان درمانی و روان تنیکه Mischoulon نویسنده آن بوده است ، پیشنهاد می کند که مکمل های با نسبت 2 به 1 یا بیشتر EPA به DHA و 1 تا 2 گرم کل EPA ، بر اساس داده های قبلی م effectiveثر هستند. بر اساس اطلاعات منتشر شده در ژانویه 2016 در روانپزشکی مولکولیبه

با این حال ، پیدا کردن مقدار DHA و EPA که یک مکمل روغن ماهی شامل آن است همیشه به عنوان یک مصرف کننده آسان نیست. برخی از مارک های معتبر و با کیفیت بالا این اطلاعات را روی برچسب یا وب سایت خود ارائه می دهند ، اما برخی دیگر فقط کل امگا 3 را ذکر می کنند.

و به یاد داشته باشید: مکمل های غذایی قبل از عرضه به مصرف کنندگان توسط سازمان غذا و دارو آزمایش نمی شوند ، بنابراین تحقیق در مورد نام تجاری مهم است. ماسکین توصیه می کند به دنبال مکمل های روغن ماهی باشید که از روغن ماهی تهیه شده از ماهی های کوچک مانند آنچوی و ساردین تهیه می شود. عاری از آلودگی مانند جیوه ؛ در مورد پرکننده ها و مواد مورد استفاده برای تهیه روکش ، مانند ژلاتین ، سویا یا لاکتوز ، در صورت حساسیت یا عدم تحمل ، شفاف است.

در مورد میزان مصرف ، بهتر است به پزشک خود واگذار شود. ماسکین خاطرنشان می کند که بیشتر هنگام مصرف روغن ماهی برای سلامت روان ، بهتر نیست و ممکن است به سرعت گران شود.

آنچه واضح است این است که اگر نگران افسردگی هستید ، سعی نکنید خودتان آن را با هیچ درمانی از جمله روغن ماهی درمان کنید. برای شروع با پزشک مراقبت های اولیه خود صحبت کنید ؛ آنها می توانند افسردگی شما را غربال کنند و سپس درمان مناسب را برای شما تعیین کنند.

مربوط: 12 حقیقت شگفت انگیز درباره افسردگی


این مقاله توسط ترجمه کلمه به کلمه از منبع اصلی تهیه شده است لذا طبیعی است که از نظر نگارشی مشکلاتی داشته باشد

کلمات مرتبط:

کتوژنیک
کتوژنیک رژیم مواد غذایی
کتوژنیک چیست
کتوژنیک و ورزش
کتوژنیک نی نی سایت
کتوژنیک ویکی پدیا
کتوژنیک کتاب
کتوژنیک مواد غذایی
کتوژنیک عوارض
کتوژنیک لاغری
کتوژنیک اینستا
کتوژنیک ایران
کتوژنیک اهواز
اسموتی کتوژنیک
الکترولیت کتوژنیک
اپلیکیشن کتوژنیک
انواع کتوژنیک
رژیم کتوژنیک ایران کوک
کتوژنیک به انگلیسی
کتوژنیک چرخه ای
آنفولانزای کتوژنیک
آش کتوژنیک
رژیم کتوژنیک آنلاین
اسیدهای آمینه کتوژنیک
کتاب آشپزی کتوژنیک
آشپزی کتوژنیک
آدامس کتوژنیک
آرد کتوژنیک
آمینو اسیدهای کتوژنیک
آمینو *** کتوژنیک
کتوژنیک به چه معناست
کتوژنیک برای لاغری
کتوژنیک بدنسازی
کتوژنیک برای سلامتی
بستنی کتوژنیک
برنامه کتوژنیک
برنج کتوژنیک
رژیم کتوژنیک برنامه
رژیم کتوژنیک برای کبد چرب
کتوژنیک پرشتاب
کتوژنیک پروتئین
پیتزا کتوژنیک
رژیم کتوژنیک پروتئین
بولت پروف کتوژنیک
خمیر پیتزا کتوژنیک
پنکیک کتوژنیک
پیتزای کتوژنیک
پاستا کتوژنیک
کتوژنیک تلگرام
کتوژنیک تشنج
تجربیات کتوژنیک نی نی سایت
تجربیات کتوژنیک
تست کتوژنیک
تغذیه کتوژنیک
تغذیه کتوژنیک چیست
تب کتوژنیک
رژیم کتوژنیک تبادل نظر
رژیم تثبیت کتوژنیک
جدول کتوژنیک
رژیم کتوژنیک جنگجویان
رژیم کتوژنیک جنگجو
رژیم کتوژنیک چیست
رژیم جنگجویان کتوژنیک نی نی سایت
کتوژنیک چیه
کتوژنیک چربی
چالش کتوژنیک
رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت
کتوژنیک دایت چیست
رژیم کتوژنیک چیه
رژیم کتوژنیک چند روزه است
حلوای کتوژنیک
ماشین حساب کتوژنیک
هرم کتوژنیک
کتوژنیک خرما
کتوژنیک خرید
لیست خرید کتوژنیک
آیا رژیم کتوژنیک خوب است
یک رژیم کتوژنیک خوب
شیر خشک کتوژنیک
مواد خوراکی کتوژنیک
خربزه کتوژنیک
نان کتوژنیک خرید
رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت
کتوژنیک دکتر کرمانی
کتوژنیک در نی نی سایت
کتوژنیک در ماه رمضان
کتوژنیک در بارداری
کتوژنیک دیابت
کتوژنیک دانلود
دکتر کتوژنیک
رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی
رژیم کتوژنیک دوره ای
رژیم کتوژنیک در شیردهی
رژیم کتوژنیک
کتوژنیک زیباتن
رژیم کتوژنیک زیباتن
رژیم کتوژنیک زهرا شیری
سبک زندگی کتوژنیک
رژیم کتوژنیک ژاله هاشمی
ژله کتوژنیک
سوپ کتوژنیک
سبزیجات کتوژنیک
سویا کتوژنیک
سبک کتوژنیک
سالادهای کتوژنیک
رژیم کتوژنیک ساده
انواع سالاد کتوژنیک
سالاد کتوژنیک
سوسیس کتوژنیک
کتوژنیک شاپ
شیرینی کتوژنیک
شام کتوژنیک
شيريني كتوژنيك
شکر کتوژنیک
رژیم کتوژنیک شیردهی
میلک شیک کتوژنیک
رژیم شوک کتوژنیک
شکلات کتوژنیک
شروع کتوژنیک
کتوژنیک صارمی
صبحانه کتوژنیک
رژیم کتوژنیک صبحانه
نمونه صبحانه کتوژنیک
صبحانه کتوژنیک نی نی سایت
رژیم کتوژنیک صرع
کتوژنیک و صفرا
دستور صبحانه کتوژنیک
نمونه رژیم کتوژنیک صرع
آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد
عوارض كتوژنيك
رژیم کتوژنیک عوارض
آیا رژیم کتوژنیک علمی است
عوارض کتوژنیک نی نی سایت
عوارض کتوژنیک چیست
علم کتوژنیک
عصرانه کتوژنیک
عمل کتوژنیک
عملکرد کتوژنیک
کتوژنیک غذا
غذاهای کتوژنیک
غذاهای کتوژنیک ایرانی
غذای کتوژنیک
غذای کتوژنیک با گوشت چرخ کرده
غذای کتوژنیک چیست
کتوژنیک رژیم غذایی
برنامه غذایی کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک در اصفهان
فستینگ کتوژنیک
فواید کتوژنیک
رژیم کتوژنیک فست
رژیم کتوژنیک فواید
رژیم فستینگ کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک در تهران
فروشگاه کتوژنیک در غرب تهران
فروشگاه کتوژنیک در کرج
کتوژنیک قهوه
رژیم کتوژنیک قبل از بارداری
قرص کتوژنیک
قوانین کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک قزوین
فروشگاه کتوژنیک قم
کتوژنیک و قند خون
سوپ قارچ کتوژنیک
رژیم قلیایی کتوژنیک
کتوژنیک کرمانی
کیک کتوژنیک
چیز کیک کتوژنیک
شیرین کننده کتوژنیک
کاپ کیک کتوژنیک
کوکی کتوژنیک
کیک کتوژنیک چیست
کتوژنیک و کبد چرب
کتوژنیک گیاهی
رژیم کتوژنیک گیاهخواری
نمونه رژیم کتوژنیک گیاهی
کتوژنیک یا گیاهخواری
کیا رژیم کتوژنیک گرفتن نی نی سایت
لاغری کتوژنیک چیست
لازانیا کتوژنیک
رژیم کتوژنیک لاغری
رژیم لاغری کتوژنیک رایگان
رژیم لاغری کتوژنیک چیست
روش لاغری کتوژنیک
نان لواش کتوژنیک
لوکرب کتوژنیک
رژیم کتوژنیک لوکارب
کتوژنیک میوه
کتوژنیک مشهد
کتوژنیک محض
کتوژنیک معنی
محصولات کتوژنیک در تهران
مجازهای کتوژنیک
معنی کتوژنیک چیست
مضرات کتوژنیک چیست
مربا کتوژنیک
کتوژنیک نمونه رژیم دکتر اوسطی
کتوژنیک نمونه
نان کتوژنیک
ناهار کتوژنیک
نان کتوژنیک چیست
نون کتوژنیک
نودل کتوژنیک
رژیم کتوژنیک نمونه
کتوژنیک و دیابت
کتوژنیک و بارداری
کتوژنیک و لاغری
کتوژنیک و بدنسازی
کتوژنیک و کرونا
کتوژنیک و ریزش مو
کتوژنیک و میگرن
هندوانه کتوژنیک
رژیم های کتوژنیک
میوه های کتوژنیک
عکس هرم کتوژنیک
غذا های کتوژنیک
شیرینی های کتوژنیک
هشتگ کتوژنیک
همبرگر کتوژنیک
رژیم کتوژنیک هدفمند
کتوژنیک یعنی چه
کتوژنیک یعنی چی
یبوست کتوژنیک
رژیم کتوژنیک یک ماهه
صبحانه ی کتوژنیک
رژیم کتوژنیک یک هفته ای
رژیم غذایی کتوژنیک یعنی چه