فواید روغن ماهی: آیا می تواند به اختلال دوقطبی کمک کند؟


آیا روغن ماهی به افراد مبتلا به اختلال دوقطبی در مدیریت علائم کمک می کند؟

محققان گمان می کنند که اسیدهای چرب امگا 3 ، از جمله روغن ماهی ، ممکن است به طور بالقوه در درمان بیماری های روانی ارزشمند باشند زیرا به طور فزاینده ای تشخیص داده شده است که التهاب می تواند در اختلالات خلقی نقش داشته باشد (امگا 3 دارای اثرات ضد التهابی است). ستی دالایی می گوید. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افرادی که سطح پایین امگا 3 در خون خود دارند علائم دوقطبی شدیدتری دارند. مجله روانپزشکی بالینیبه

ستی دالایی می گوید ، اما تحقیقات قوی تری برای تعیین چگونگی تأثیر امگا 3 یا روغن ماهی بر شیدایی مورد نیاز است و آیا این مکمل ها در صورت عدم وجود داروهای تثبیت کننده خلق و خوی حتی می توانند علائم شیدایی را نیز به همراه داشته باشند. “داشتن امگا 3 برای افسردگی در اختلال دوقطبی ممکن است مفید باشد ، اما ما نمی دانیم چه چیزی برای شیدایی مفید است.”

او می گوید آزمایشات بالینی بیشتری برای تعیین این که آیا این مکمل بی خطر برای اختلال دوقطبی است ، مورد نیاز است.

مربوط: 7 محرکی که می تواند باعث ایجاد یک قسمت دوقطبی شود

علم موجود درباره اینکه چرا روغن ماهی با اختلال دوقطبی کمک می کند به ما چه می گوید؟

تحقیقات ، شامل یک بررسی منتشر شده در آگوست 2016 در مجله پزشکی بالینی، نشان می دهد که مکمل های امگا 3 ممکن است برای تسکین علائم افسردگی در اختلال دوقطبی مفید باشد ، اما در کل شواهد مخلوط است. علاوه بر این ، دوزهای داده شده (0.5 تا 6 گرم به علاوه روزانه) و نوع امگا 3 (DHA-EPA یا نوع دیگر اسید چرب امگا 3 ، آلفا لینولنیک اسید) [ALA]) در بین مطالعات آنقدر گسترده بود که تعیین دقیق دوز و آماده سازی موثرتر دشوار است.

Ken Duckworth ، MD ، افسر ارشد پزشکی در اتحاد ملی بیماری های روانی (NAMI) می گوید: یکی دیگر از مزایای بالقوه روغن ماهی یا سایر امگا 3 برای اختلال دوقطبی می تواند در پیشگیری از روان پریشی زودرس باشد. روانپریشی ، بر اساس کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده ، تفکر و تصورات غیرطبیعی است که باعث می شود ارتباط بیمار با واقعیت قطع شود. هذیان و توهم در روان پریشی رایج است – و هر دو می تواند در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی یا اسکیزوفرنی رخ دهد.

محاکمه ای که در فوریه 2020 در منتشر شد روانپزشکی بیولوژیکی شامل 218 جوان (میانگین سنی 19 سال) در معرض خطر ابتلا به روان پریشی زودرس (همانطور که با استفاده از اندازه گیری خطر روان پریشی مشخص شده است) نشان می دهد که مداخله با امگا 3 از طریق مکمل های روغن ماهی یا غذا ممکن است به بازگرداندن سطح غیر طبیعی کمک کند. سطوح این ماده مغذی یا کاهش التهاب ، در نتیجه بر پیشرفت این اختلال به روان پریشی تأثیر می گذارد.

اما از داده ها معلوم نیست که آیا مکمل ها یا منابع غذایی امگا 3 باعث افزایش سطوح امگا 3 در خون می شوند یا خیر. دانشگاه ملبورن در استرالیا دکتر آممینگر می گوید که این تحقیق ، اگرچه نهایی نیست ، اما به پزشکان این امکان را می دهد که مکمل روغن ماهی را برای بیماران در معرض خطر بالای روان پریشی به صورت فردی در نظر بگیرند.

آیا باید روغن ماهی را برای کمک به اختلال دوقطبی امتحان کنم؟

حتی اگر روغن ماهی و سایر مکمل های امگا 3 بدون نسخه در دسترس باشند ، می خواهید در مورد مناسب بودن آنها با پزشک خود مشورت کنید. وی افزود: هر دارویی خطرات و مزایایی دارد. مکمل های غذایی هیچ تفاوتی با هم ندارند. “Sethi Dalai می گوید.

و مهم است که توجه داشته باشید که مکمل های روغن ماهی می توانند با داروهای دیگر که مصرف می کنید تداخل داشته باشند و این داروها را کم اثر کرده یا برای سلامتی شما مضر باشد. و توجه به این نکته ضروری است که شما نباید داروهای معمولی برای اختلال دوقطبی یا هر بیماری دیگری را با مکمل جایگزین کنید.

مربوط: غذاهایی که در صورت ابتلا به اختلال دوقطبی باید از آنها اجتناب کرد

با این حال ، پزشک شما ممکن است تشخیص دهد که تحت نظارت دقیق ، یک روغن ماهی یا مکمل امگا 3 ممکن است برای شما مفید باشد. در این مورد ، پزشک شما ممکن است دارویی حاوی حداقل 60 درصد EPA را توصیه کند ، که نسبت EPA-DHA است که تحقیقات نشان می دهد برای موثر بودن در شرایط سلامت روانی لازم است.

به گفته NCCIH ، اگر می خواهید مطمئن شوید که از طریق رژیم غذایی مقدار سالم روغن ماهی دریافت می کنید ، 8 اونس غذای دریایی در هفته (حدود دو تا سه وعده) بخورید. Sethi Dalai می گوید: مکمل ها اغلب مقادیر بسیار بیشتری روغن ماهی یا سایر امگا 3 ها نسبت به آنچه در غذا پیدا می کنید ، ارائه می دهند ، به همین دلیل است که مکمل ها ، اما نه لزوماً مواد غذایی ، می توانند خطرناک باشند.

به گفته ستی دالایی ، نتیجه این است: “اسیدهای چرب امگا 3 به عنوان یک درمان طبیعی برای اختلالات خلقی امیدوار کننده است. قبل از اینکه بتوانیم توصیه هایی را برای افراد دارای شرایط روانی ارائه دهیم ، به تحقیقات بیشتری در مورد نحوه عملکرد آنها ، اثربخشی آنها ، دوز مناسب و ایمنی طولانی مدت نیاز داریم. “

چقدر روغن ماهی برای سلامت روان شما مفید است؟

اگرچه تحقیقات هنوز به برخی از سوالات خاص در مورد مزایای روغن ماهی برای اختلال دوقطبی پاسخ نداده است ، اما شواهد قوی تری وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 کافی برای سلامت روان به طور کلی مفید است. بر اساس سال 2016 ، یک رژیم غذایی سالم همه جانبه ، ترجیحاً الگوی تغذیه به سبک مدیترانه ای ، ممکن است به حمایت از سلامت روان کمک کند کلینیک های روانپزشکی آمریکای شمالی کاغذ.

دکتر داک ورث ، با این حال ، از برآورد بیش از حد پتانسیل هرگونه مداخله در رژیم غذایی برای جلوگیری یا معکوس کردن یک مشکل بهداشت روانی هشدار می دهد. او می گوید در حال حاضر هیچ تحقیقی برای اثبات این ایده وجود ندارد که خوردن غذاهای خاص به تنهایی می تواند جایگزین دارویی باشد که برای بیماری روانی تجویز شده یا درمان روان درمانگر است. “من فکر می کنم این فقط بخشی از جعبه ابزار شما است.”

اگر س questionsالات خاصی در مورد اینکه آیا بیشتر روغن ماهی (یا انواع دیگر امگا 3) برای شما مفید است ، با پزشک خود در مورد اینکه آیا تغییر رژیم غذایی یا مکمل آن ایده خوبی است صحبت کنید. و به یاد داشته باشید ، اگر به دنبال مکمل هستید ، با پزشک خود در مورد دوز و تداخل احتمالی با سایر داروهایی که ممکن است مصرف کنید مشورت کنید.

مربوط: چرا اختلال دوقطبی اغلب به اشتباه تشخیص داده می شود


این مقاله توسط ترجمه کلمه به کلمه از منبع اصلی تهیه شده است لذا طبیعی است که از نظر نگارشی مشکلاتی داشته باشد

کلمات مرتبط:

کتوژنیک
کتوژنیک رژیم مواد غذایی
کتوژنیک چیست
کتوژنیک و ورزش
کتوژنیک نی نی سایت
کتوژنیک ویکی پدیا
کتوژنیک کتاب
کتوژنیک مواد غذایی
کتوژنیک عوارض
کتوژنیک لاغری
کتوژنیک اینستا
کتوژنیک ایران
کتوژنیک اهواز
اسموتی کتوژنیک
الکترولیت کتوژنیک
اپلیکیشن کتوژنیک
انواع کتوژنیک
رژیم کتوژنیک ایران کوک
کتوژنیک به انگلیسی
کتوژنیک چرخه ای
آنفولانزای کتوژنیک
آش کتوژنیک
رژیم کتوژنیک آنلاین
اسیدهای آمینه کتوژنیک
کتاب آشپزی کتوژنیک
آشپزی کتوژنیک
آدامس کتوژنیک
آرد کتوژنیک
آمینو اسیدهای کتوژنیک
آمینو *** کتوژنیک
کتوژنیک به چه معناست
کتوژنیک برای لاغری
کتوژنیک بدنسازی
کتوژنیک برای سلامتی
بستنی کتوژنیک
برنامه کتوژنیک
برنج کتوژنیک
رژیم کتوژنیک برنامه
رژیم کتوژنیک برای کبد چرب
کتوژنیک پرشتاب
کتوژنیک پروتئین
پیتزا کتوژنیک
رژیم کتوژنیک پروتئین
بولت پروف کتوژنیک
خمیر پیتزا کتوژنیک
پنکیک کتوژنیک
پیتزای کتوژنیک
پاستا کتوژنیک
کتوژنیک تلگرام
کتوژنیک تشنج
تجربیات کتوژنیک نی نی سایت
تجربیات کتوژنیک
تست کتوژنیک
تغذیه کتوژنیک
تغذیه کتوژنیک چیست
تب کتوژنیک
رژیم کتوژنیک تبادل نظر
رژیم تثبیت کتوژنیک
جدول کتوژنیک
رژیم کتوژنیک جنگجویان
رژیم کتوژنیک جنگجو
رژیم کتوژنیک چیست
رژیم جنگجویان کتوژنیک نی نی سایت
کتوژنیک چیه
کتوژنیک چربی
چالش کتوژنیک
رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت
کتوژنیک دایت چیست
رژیم کتوژنیک چیه
رژیم کتوژنیک چند روزه است
حلوای کتوژنیک
ماشین حساب کتوژنیک
هرم کتوژنیک
کتوژنیک خرما
کتوژنیک خرید
لیست خرید کتوژنیک
آیا رژیم کتوژنیک خوب است
یک رژیم کتوژنیک خوب
شیر خشک کتوژنیک
مواد خوراکی کتوژنیک
خربزه کتوژنیک
نان کتوژنیک خرید
رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت
کتوژنیک دکتر کرمانی
کتوژنیک در نی نی سایت
کتوژنیک در ماه رمضان
کتوژنیک در بارداری
کتوژنیک دیابت
کتوژنیک دانلود
دکتر کتوژنیک
رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی
رژیم کتوژنیک دوره ای
رژیم کتوژنیک در شیردهی
رژیم کتوژنیک
کتوژنیک زیباتن
رژیم کتوژنیک زیباتن
رژیم کتوژنیک زهرا شیری
سبک زندگی کتوژنیک
رژیم کتوژنیک ژاله هاشمی
ژله کتوژنیک
سوپ کتوژنیک
سبزیجات کتوژنیک
سویا کتوژنیک
سبک کتوژنیک
سالادهای کتوژنیک
رژیم کتوژنیک ساده
انواع سالاد کتوژنیک
سالاد کتوژنیک
سوسیس کتوژنیک
کتوژنیک شاپ
شیرینی کتوژنیک
شام کتوژنیک
شيريني كتوژنيك
شکر کتوژنیک
رژیم کتوژنیک شیردهی
میلک شیک کتوژنیک
رژیم شوک کتوژنیک
شکلات کتوژنیک
شروع کتوژنیک
کتوژنیک صارمی
صبحانه کتوژنیک
رژیم کتوژنیک صبحانه
نمونه صبحانه کتوژنیک
صبحانه کتوژنیک نی نی سایت
رژیم کتوژنیک صرع
کتوژنیک و صفرا
دستور صبحانه کتوژنیک
نمونه رژیم کتوژنیک صرع
آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد
عوارض كتوژنيك
رژیم کتوژنیک عوارض
آیا رژیم کتوژنیک علمی است
عوارض کتوژنیک نی نی سایت
عوارض کتوژنیک چیست
علم کتوژنیک
عصرانه کتوژنیک
عمل کتوژنیک
عملکرد کتوژنیک
کتوژنیک غذا
غذاهای کتوژنیک
غذاهای کتوژنیک ایرانی
غذای کتوژنیک
غذای کتوژنیک با گوشت چرخ کرده
غذای کتوژنیک چیست
کتوژنیک رژیم غذایی
برنامه غذایی کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک در اصفهان
فستینگ کتوژنیک
فواید کتوژنیک
رژیم کتوژنیک فست
رژیم کتوژنیک فواید
رژیم فستینگ کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک در تهران
فروشگاه کتوژنیک در غرب تهران
فروشگاه کتوژنیک در کرج
کتوژنیک قهوه
رژیم کتوژنیک قبل از بارداری
قرص کتوژنیک
قوانین کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک قزوین
فروشگاه کتوژنیک قم
کتوژنیک و قند خون
سوپ قارچ کتوژنیک
رژیم قلیایی کتوژنیک
کتوژنیک کرمانی
کیک کتوژنیک
چیز کیک کتوژنیک
شیرین کننده کتوژنیک
کاپ کیک کتوژنیک
کوکی کتوژنیک
کیک کتوژنیک چیست
کتوژنیک و کبد چرب
کتوژنیک گیاهی
رژیم کتوژنیک گیاهخواری
نمونه رژیم کتوژنیک گیاهی
کتوژنیک یا گیاهخواری
کیا رژیم کتوژنیک گرفتن نی نی سایت
لاغری کتوژنیک چیست
لازانیا کتوژنیک
رژیم کتوژنیک لاغری
رژیم لاغری کتوژنیک رایگان
رژیم لاغری کتوژنیک چیست
روش لاغری کتوژنیک
نان لواش کتوژنیک
لوکرب کتوژنیک
رژیم کتوژنیک لوکارب
کتوژنیک میوه
کتوژنیک مشهد
کتوژنیک محض
کتوژنیک معنی
محصولات کتوژنیک در تهران
مجازهای کتوژنیک
معنی کتوژنیک چیست
مضرات کتوژنیک چیست
مربا کتوژنیک
کتوژنیک نمونه رژیم دکتر اوسطی
کتوژنیک نمونه
نان کتوژنیک
ناهار کتوژنیک
نان کتوژنیک چیست
نون کتوژنیک
نودل کتوژنیک
رژیم کتوژنیک نمونه
کتوژنیک و دیابت
کتوژنیک و بارداری
کتوژنیک و لاغری
کتوژنیک و بدنسازی
کتوژنیک و کرونا
کتوژنیک و ریزش مو
کتوژنیک و میگرن
هندوانه کتوژنیک
رژیم های کتوژنیک
میوه های کتوژنیک
عکس هرم کتوژنیک
غذا های کتوژنیک
شیرینی های کتوژنیک
هشتگ کتوژنیک
همبرگر کتوژنیک
رژیم کتوژنیک هدفمند
کتوژنیک یعنی چه
کتوژنیک یعنی چی
یبوست کتوژنیک
رژیم کتوژنیک یک ماهه
صبحانه ی کتوژنیک
رژیم کتوژنیک یک هفته ای
رژیم غذایی کتوژنیک یعنی چه