غذای چربی سوز !!


در واقع هیچ غذای چربی سوز یا داروی چربی سوز وجود ندارد. اصطلاح “غذای چربی سوز” برای اشاره به غذاهایی است که با تحریک متابولیسم ، کاهش اشتها یا کاهش مصرف کلی غذا ، چربی را کاهش می دهند. بسیاری از غذاها متابولیسم را تحریک می کنند. با این حال ، برخی مواد غذایی مانند فلفل قرمز نسبت به سایر مواد می توانند تأثیر بیشتری بر متابولیسم داشته باشند. خوردن این غذاها در کنار وعده های غذایی منظم می تواند منجر به کاهش وزن شود.

برخی از غذاها مانند آجیل می توانند اشتها را برای مدت طولانی به تاخیر بیاندازند. کنترل مصرف این غذاها می تواند به کاهش اشتها و مصرف کلی غذا و کاهش وزن کمک کند.

آیا غذاها مفید هستند و به اصطلاح چربی سوز هستند؟

آجیل: آجیل سرشار از پروتئین و چربی های خوب است که هر دو برای کاهش اشتها به مدت طولانی مفید هستند. و این می تواند افراد را بدون رژیم دیوانه با رژیم غذایی سالم دیوانه کند.

ماست:
ماست کم چرب حاوی انواع ویتامین ها ، مواد معدنی و پروبیوتیک ها است. ماست حاوی انواع پروتئین مانند کازئین و آب پنیر است. یک مطالعه در سال 2014 نشان می دهد که خوردن ماست با پروتئین بالا می تواند برای کنترل اشتها ، کاهش اشتها و کاهش مصرف کلی غذا مزایایی داشته باشد.

تخم مرغ:
طبق گزارش انجمن قلب آمریکا (AHA) ، تخم مرغ سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم برای سلامتی است و برخلاف تصور رایج ، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد خوردن تخم مرغ باعث افزایش کلسترول در بدن می شود. تخم مرغ همچنین منبع عالی پروتئین است و می تواند به کنترل اشتها کمک کند. مطالعه ای در مجله Nutrition Research نشان داد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه تأثیر مثبتی بر کنترل اشتها و خوردن اواخر روز دارد.

فلفل تند:
فلفل حاوی ماده شیمیایی به نام کپسایسین است که می تواند بر کاهش وزن تأثیر مثبت داشته باشد. یک بررسی سیستماتیک در سال 2012 ، که در مجله Appetite منتشر شد ، نشان می دهد که کپسایسین ممکن است متابولیسم را افزایش داده و اشتها را کاهش دهد ، که می تواند در طولانی مدت منجر به کاهش وزن شود.

چای گیاهی:
چای سبز منبع غنی آنتی اکسیدان است و می تواند به روند کاهش وزن کمک کند. مطالعه ای که در 2012 پایگاه داده سیستماتیک مطالعه Cochrane منتشر شد نشان داد که مصرف چای سبز می تواند منجر به چاقی یا کاهش وزن در بزرگسالان چاق شود. اگرچه میزان کاهش وزن کم بود ، این نتیجه به طور مداوم در بسیاری از مطالعات مختلف مشاهده شده است.

قهوه:
قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است. قهوه منبع عالی کافئین است که می تواند خلق و خو را تقویت کرده و عملکرد ذهنی و جسمی را بهبود بخشد. علاوه بر این ، می تواند به سوزاندن چربی کمک کند. در یک مطالعه کوچک بر روی 9 نفر ، که تقریباً دو برابر بیشتر از یک ساعت قبل از مصرف یک قهوه چربی سوزاندند و توانستند 1 درصد بیشتر از گروه بدون کافئین ورزش کنند. تحقیقات نشان داده است که کافئین بسته به میزان مصرف و واکنش فرد بین 3 تا 13 درصد متابولیسم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. 100-400 میلی گرم در روز در نظر بگیرید تا مزایای چربی سوزی کافئین را بدون عوارض جانبی احتمالی مانند اضطراب یا بی خوابی دریافت کنید. این مقدار بسته به قدرت آن در حدود 1 تا 4 فنجان قهوه وجود دارد.

خلاصه
برخی از غذاها می توانند به فرد در سوزاندن چربی و کاهش وزن کمک کنند. با این حال ، مهم است که به یاد داشته باشید که غذاهای چربی سوز باید بخشی از رژیم غذایی سالم باشد. همچنین برای چربی سوزی و کاهش وزن باید به طور منظم ورزش کرد. بعید است که این غذاها به تنهایی بتوانند چربی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

برنامه رژیم غذایی آنلاین را برای خود تهیه کنید. وارد قسمت رژیم غذایی آنلاین شوید.
مژده رحمانیان ، عضو انجمن تغذیه ایران

ارسال غذای چربی سوز !! برای اولین بار در مرکز تغذیه و سلامت Armoni. ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید