علت گرسنگی مداوم و راههای جلوگیری از آن


گرسنگی یک واکنش طبیعی بدن است تا نشان دهد به غذای بیشتری احتیاج دارد. وقتی گرسنه هستیم ، معده ما می تواند سر و صدا کند و ما احساس می کنیم که کاملا خالی هستیم. گاهی این گرسنگی با سردرد ، عصبانیت ، بی حالی و عدم تمرکز همراه است. اکثر مردم می توانند چند ساعت بین وعده های غذایی خود بدون گرسنگی بمانند. اما این برای همه صادق نیست. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود ما دائماً احساس ضعف و گرسنگی کنیم ، که در ادامه این مقاله به آنها می پردازیم.

دلایل احساس گرسنگی و ضعف مداوم:

1 عدم مصرف کافی پروتئین باعث می شود احساس گرسنگی و ضعف کنید

مصرف پروتئین کافی برای کنترل اشتها بسیار مهم است. پروتئین احساس گرسنگی را کاهش می دهد و به بدن کمک می کند کالری کمتری در یک روز دریافت کند ، در نتیجه به دلیل افزایش تولید هورمون ها احساس سیری ایجاد می کند. به همین دلیل ، اگر پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نکنید ، قبل از وعده غذایی بعدی احساس گرسنگی خواهید کرد.

کدام غذاها حاوی پروتئین هستند؟

غذاهای مختلف حاوی پروتئین هستند ، بنابراین گنجاندن آن در رژیم غذایی کار دشواری نیست. محصولاتی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. برخی از محصولات لبنی مانند شیر و ماست یا آجیل و غلات نیز حاوی پروتئین هستند.

2 کم خوابی بر احساس گرسنگی تأثیر می گذارد!

خواب کافی برای سلامت عمومی بدن بسیار مهم است و برای عملکرد مناسب مغز و سیستم ایمنی ضروری است. خواب کافی از بیماری های خطرناک و مزمن جلوگیری می کند. خواب خوب است و به عنوان یک عامل کنترل کننده اشتها ، زیرا بر هورمون تحریک کننده اشتها تأثیر می گذارد. کمبود خواب باعث افزایش سطح این هورمون ها و افزایش احساس گرسنگی در فرد می شود. برای داشتن بدن سالم و کنترل اشتها ، 8 ساعت خواب بی وقفه در شب داشته باشید.

3. ما مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف می کنیم

کربوهیدرات های تصفیه شده و فرآوری شده بیشتر مواد معدنی و ویتامین های خود را از دست می دهند. یکی از محبوب ترین این مواد آرد سفید است که در پخت نان و تهیه ماکارونی استفاده می شود. از سوی دیگر ، این نوع کربوهیدرات ها فیلر فیبر نیستند و بدن آنها را خیلی سریع هضم می کند. غذاهای سرشار از کربوهیدرات تصفیه شده نیز سطح قند خون را کاهش می دهند. در نتیجه می توان آنها را به تدریج جایگزین کرد. فیبر و کربوهیدرات موجود در سبزیجات ، میوه ها ، انواع توت ها و غلات کامل ، به عنوان مثال ، برای کنترل اشتها استفاده می شود.

احساس گرسنگی کردم

4. نقش چربی در احساس گرسنگی

چربی نقش مهمی در سیر نگه داشتن بدن شما دارد. هضم چربی در دستگاه گوارش زمان زیادی طول می کشد و در معده می ماند ، بنابراین احساس گرسنگی دیرتر ایجاد می شود. کسانی که سعی می کنند چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهند ، اشتهای خود را برای قند و کربوهیدرات افزایش می دهند. منابع غذایی پرچرب ، غنی و مغذی شامل ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​گردو ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست پرچرب ، دانه کتان و آووکادو است.

5 ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم

نوشیدن آب علاوه بر بهبود سلامت مغز و قلب ، به طور کلی عملکرد بدن را بهبود می بخشد. سلامت پوست و دستگاه گوارش بستگی مستقیم به میزان آب مصرفی ما دارد. نوشیدن یک لیوان آب معده را پر کرده و باعث احساس سیری در معده می شود. اگر 20 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید ، اشتهای شما کاهش می یابد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا میزان کالری را کاهش می دهد. گاهی اوقات احساس تشنگی را می توان با گرسنگی اشتباه گرفت. در این حالت ابتدا سعی کنید یک لیوان آب بنوشید.

6. هنگام غذا خوردن حواس ما پرت می شود

اگر هنگام غذا خوردن سبک زندگی شلوغ و چیزهای دیگر داشته باشید ، همزمان آسیب های مختلفی به بدن و سلامتی خود وارد خواهید کرد. این شیوه غذا خوردن در نهایت باعث افزایش کالری و وزن می شود. اضطراب آگاهی از میزان مصرف غذا را کاهش می دهد ، بنابراین بدن بعداً سیگنال سیری را منتشر می کند.

7. استرس و اضطراب زیادی داریم

در برخی افراد ، استرس اشتها را افزایش می دهد. این به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است که سیگنال اشتها را به مغز ارسال می کند. اگر سبک زندگی استرس زایی دارید ، احتمال اینکه همیشه گرسنه باشید وجود دارد.

8. برخی از عوارض جانبی داروهایی که مصرف می کنیم

انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، داروهای دیابت ، داروهای ضد بارداری ، ضد تشنج و این عوارض جانبی وجود دارد. گاهی اوقات می توان با داروهای خاصی با پزشک مشورت کرد ، اما در برخی موارد فقط در موارد قبلی باید متقاعد شد که اثر این عارضه را کاهش دهد.

9. رابطه بین وضعیت سلامت عمومی بدن و احساس گرسنگی

در نهایت ، سلامت عمومی بدن باید بررسی شود. از آنجا که ضعف و گرسنگی و افزایش اشتها می تواند نشانه مشکل در بدن باشد ، به عنوان مثال ، پرکاری تیروئید این وضعیت را در بدن تشدید می کند. به همین دلیل ، هر چند وقت یکبار ، نیاز به معاینه کامل بدن برای جلوگیری از ایجاد مشکلات داخلی در بدن وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید