طناب روش ساده لاغری و تقویت قلب


به گزارش تلنگر؛ طناب زدن علاوه بر افزایش استقامت بدن بیشتر تاثیرات خود را برروی قلب می‌گذارد و به تقویت سیستم قلب‌وعروق کمک می‌کند.

در هنگام طناب زدن باید پشت و گردن به صورت مستقیم و نگاه رو به جلو، شانه‌ها صاف و پائین و آرنج ها را نزدیک بدن نگه دارید. تنها مچ دست خود بچرخانید. با تمرین روزانه پس از یک هفته می‌توان تایم طناب زدن را ۷ تا ۱۰ دقیقه بسته به توان بدنی خود اضافه کنید.

هر نیم ساعت طناب زدن در حدود ۳۰۰کیلوکالری می‌سوزاند.

ماهیچه‌های درگیری در این ورزش پرتحرک بیشتر عضلات ساق پا، چهارسر ران و همسترینک است.همچنین ماهیچه‌های سرینی، عظلات شکم، عضلات دوسربازو، ساعد و ستون فقرات درگیر هستند.

اما با این حال طناب زدن برای بیماران قلبی، زنان باردار و تازه زایمان کرده، افراد دچار آسم و بیماری‌های تنفسی، بیماری های مزمن مفاصل، واریس مشکلات عروقی،مبتلا به فشار خون بالا و افراد بالای ۱۰۰کیلوگرم خطر دارد و نباید این ورزش را انتخاب کنند.

پایان مطلب

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.