سلامت زنان در یائسگی


۱۱ مکمل برای یائسگی

کوهوش سیاه: کمکی برای گرگرفتگی؟

کوهوش سیاه ممکن است به گرگرفتگی در دوران یائسگی کمک کند.

کوهوش سیاه یکی از مکمل های مورد مطالعه برای یائسگی است. این گیاه از ریشه گیاه کوهوش سیاه آمریکای شمالی تهیه شده است. چندین مطالعه نشان داده اند که در مقایسه با دارونما به ویژه در مورد گرگرفتگی کمک می کند. اما سایر مطالعات فایده ای پیدا نکرده اند. یک هشدار: اگر مشکلات کبدی دارید از آن استفاده نکنید.

بذر کتان: تسکین تعریق شبانه

لیگنان های موجود در دانه کتان ممکن است به تعادل هورمون های زنانه کمک کند.

دانه کتان و روغن بذر کتان ممکن است به برخی از زنان با علائم خفیف یائسگی کمک کند. منبع خوبی از لیگنان است که باعث تعادل هورمون های زنانه می شود. اگرچه همه مطالعات این فواید را در تسکین گرگرفتگی نشان نداده اند.

کلسیم: جلوگیری از تحلیل استخوان

اطمینان حاصل کنید که کلسیم کافی در طول یائسگی و بعد از آن برای محافظت از سلامت استخوان های خود دریافت می کنید.

هنگامی که سطح هورمون ها پس از یائسگی کاهش می یابد، از دست دادن استخوان می تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود. دریافت کلسیم کافی بسیار مهم است. زنان زیر ۵۱ سال به ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند. زنان ۵۱ ساله و بالاتر به ۱۲۰۰ میلی گرم در روز نیاز دارند.

نکته: بهتر است کلسیم خود را از غذا دریافت کنید. اگر برای پر کردن شکاف به مکمل‌ها نیاز دارید، دوزهای کمتری را با غذا در طول روز مصرف کنید (هر بار بیش از ۵۰۰ میلی‌گرم) چون باعث می شود که کلسیم را بهتر جذب کنید.

شبدر قرمز: محبوب اما اثبات نشده

شبدر قرمز ممکن است به علائم یائسگی کمک کند یا نکند.

بسیاری از زنان از شبدر قرمز استفاده می کنند به این امید که استروژن گیاهی طبیعی آن علائم یائسگی آنها را کاهش دهد. با این حال، تاکنون نتایج تحقیقات متفاوت بوده است.

علیرغم نگرانی اولیه، مطالعات اخیر افزایش سرطان رحم را هنگامی که زنان به مدت ۳ ماه شبدر قرمز مصرف کردند، نشان نداده است. اما اگر نگران هستید، همیشه بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

ویتامین D: آفتاب بگیرید

برای جذب مناسب کلسیم به ویتامین D کافی نیاز دارید.

ویتامین D به اندازه کلسیم برای سلامت استخوان ها مهم است. بدون ویتامین D، بدن شما نمی تواند کلسیم را جذب کند. اکثر بزرگسالان روزانه به ۶۰۰ واحد بین المللی نیاز دارند. افراد ۷۱ ساله و بالاتر به ۸۰۰ واحد بین المللی در روز نیاز دارند. ویتامین D در بسیاری از غذاها و مکمل ها وجود دارد، اما منبع دیگری نیز وجود دارد: خورشید.

نکته: ممکن است شنیده باشید که بدن شما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین D تولید می کند. این درست است، اما حتی مقدار کمی نور خورشید می تواند منجر به آسیب پوست شود. بهتر است بر روی غذا تمرکز کنید و اگر در رژیم غذایی خود به اندازه کافی دریافت نمی کنید از مکمل ها استفاده کنید.

یام وحشی: جایگزینی برای هورمون ها

قرص‌ها و کرم‌های تهیه‌شده از سیب‌زمینی وحشی ظاهراً برای علائم یائسگی فوایدی دارند، اما مطالعات بالینی آن را تأیید نمی‌کنند.

 

قرص ها و کرم های ساخته شده از گونه های خاصی از سیب زمینی وحشی جایگزین های محبوبی برای هورمون درمانی برای یائسگی هستند. برخی از ترکیبات طبیعی موجود در این سیب زمینی شبیه به استروژن و پروژسترون هستند، اما ممکن است در افراد فعال نباشند. تاکنون، مطالعات بالینی نشان نداده اند که آنها علائم یائسگی را کاهش می دهند.

جینسینگ: تقویت کننده خلق و خو

جینسینگ ممکن است کیفیت زندگی را در دوران یائسگی بهبود بخشد، اما به نظر نمی رسد که به گرگرفتگی کمک کند.

چند مطالعه شواهدی پیدا کرده اند که نشان می دهد انواع مختلف جینسینگ ممکن است به بهبود کیفیت زندگی در دوران یائسگی کمک کند. ثابت شده است که جینسینگ خلق و خو را تقویت می کند و خواب را بهبود می بخشد. اما تاکنون، مطالعات نشان نداده اند که جینسینگ آمریکایی یا کره ای به علائم فیزیکی یائسگی مانند گرگرفتگی کمک می کند.

خار مریم: کنترل نوسانات خلقی

خار مریم ممکن است به نوسانات خلقی در دوران یائسگی کمک کند.

مخمر سنت جان یک درمان شناخته شده برای افسردگی خفیف است. اما ممکن است فواید خاصی برای زنان در دوران یائسگی نیز داشته باشد. شواهدی وجود دارد – به ویژه هنگامی که با کوهوش سیاه ترکیب شود – نشان می دهد که خار مریم می تواند خلق و خو را بهبود بخشد و نوسانات خلقی مرتبط با یائسگی را هموار کند.

DHEA: هورمون جوانی

DHEA ممکن است به کاهش علائم یائسگی از جمله کاهش میل جنسی و علائم گرگرفتگی کمک کند.

سطوح طبیعی هورمون DHEA پس از ۳۰ سالگی در بدن ما کاهش می یابد. برخی از مطالعات کوچک نشان داده اند که مکمل های DHEA علائم یائسگی مانند کاهش میل جنسی و گرگرفتگی را کاهش می دهند. شواهد مختلط است. مطالعات دیگر هیچ فایده ای پیدا نکرده اند. نگرانی هایی وجود دارد که مصرف طولانی مدت یا دوزهای بالای DHEA ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.

دونگ کوای: ملکه گیاهان

دونگ کوای هزاران سال است که در طب چینی استفاده می شود، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که به گرگرفتگی یا سایر علائم یائسگی کمک کند.

دونگ کوای هزاران سال است که در طب چینی به عنوان درمانی برای سلامت زنان استفاده می شود. اما تحقیقات اخیر شواهدی برای اثبات این موضوع پیدا نکرده است. یک مطالعه بر روی dong quai برای تعیین اثرات آن بر گرگرفتگی در دوران یائسگی هیچ فایده ای نداشت. از آنجایی که دونگ کوای ممکن است خطراتی داشته باشد، از جمله سرطان در صورت مصرف طولانی مدت، قبل از استفاده از آن با پزشک مشورت کنید.

سویا: غذای شگفت انگیز؟

غذاهای سویا ممکن است گرگرفتگی خفیف را تسکین دهند.

زنان یائسه در ایالات متحده بیش از هشت برابر بیشتر از زنان در کشورهای آسیایی در معرض گرگرفتگی هستند. آیا سویا در رژیم غذایی آسیایی می تواند تفاوت را توضیح دهد؟ احتمالا. مطالعات نشان داده اند که سویا در تسکین گرگرفتگی موثر است.

غذاهای سویا (مانند آجیل سویا وتوفو) و مکمل های فیتواستروژن ( ترکیبات استروژن مانندی که در برخی گیاهان یافت می شود ) گاهی اوقات برای تسکین گرگرفتگی خفیف استفاده می شود. هر چند تحقیق قطعی نیست.

 

در مورد مکمل هایی که مصرف می کنید با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید:

همه مکمل ها دارای عوارض جانبی بالقوه هستند.

مکمل ها و گیاهان دارویی ممکن است با برخی از داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشند. آنها می توانند اثر دارو را تقویت یا خنثی کنند. یا این تعامل می تواند مشکلات دیگری ایجاد کند. برخی از گیاهان می توانند باعث واکنش های آلرژیک شوند.

نظرتان را ثبت کنید

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.