سازندگان واکسن می گویند – ملی – آسوده خبر


سازندگان واکسن کووید-۱۹ پس از تحویل هرچه سریع‌تر دوزها در ۱۸ ماه گذشته، دنده‌های خود را تغییر داده و برای یک بازار تقویت‌کننده کوچک‌تر و رقابتی‌تر برنامه‌ریزی می‌کنند.

مدیران بزرگ‌ترین سازندگان واکسن کووید، از جمله شرکت فایزر. و شرکت مدرنا گفت که آنها معتقدند اکثر افرادی که می خواستند علیه کووید واکسن بزنند قبلاً این کار را انجام داده اند – بیش از پنج میلیارد نفر در سراسر جهان.

به گفته آنها، در سال آینده، بیشتر واکسیناسیون‌های کووید، واکسن‌های تقویتی یا اولین تلقیح برای کودکان خواهد بود که هنوز در سراسر جهان تأییدیه‌های نظارتی را دریافت می‌کنند.


ادامه داستان در زیر آگهی

فایزر، که با BioNTech آلمان کار خود را انجام می دهد، و مدرنا همچنان نقش مهمی را برای خود در بازار واکسن می بینند، حتی با کاهش تقاضای کلی.

شرکت نواواکس واکسن ساز آمریکایی نواواکس. و CureVac آلمان، که با GlaxoSmithKline کار می کند، در حال توسعه واکسن هایی هستند که امیدوارند آنها را در بازار تقویت کننده هدف قرار دهند.

انتظار می‌رود که نقش‌های AstraZeneca و Johnson & Johnson که نماهایشان کمتر محبوب یا موثر بوده است، در این بازار کاهش یابد.

هارتاج سینگ، تحلیلگر Oppenheimer & Co می گوید: «این یک بازی بسیار رقابتی با شرکت هایی است که با قیمت گذاری و سهم بازار با آن مبارزه می کنند، حتی برای واکسن هایی که بهترین ها در نظر گرفته می شوند، مانند Pfizer و Moderna.

بیشتر بخوانید:

کووید-۱۹: کارشناسان واکسن، نوااسکاتیان را تشویق می‌کنند که با توقف جذب، یک تقویت کننده دریافت کنند.

هنوز مشخص نیست که چند دوز تقویت کننده مورد نیاز است. تزریقات تقویت کننده دوم در حال حاضر در برخی کشورها تنها برای زیرمجموعه ای از جمعیت توصیه می شود.

همچنین مشخص نیست که آیا سازندگان واکسن یک واکسن بازطراحی شده را در پاییز امسال و هر پاییز پس از آن بفروشند، همانطور که سازندگان واکسن آنفولانزا برای مطابقت با سویه‌های در گردش انجام می‌دهند و چه تاثیری ممکن است بر کاهش تقاضا داشته باشد.

آلبرت بورلا، مدیر اجرایی فایزر، در مصاحبه‌ای گفت که بزرگسالانی که هنوز واکسینه نشده‌اند، بعید است اکنون که بیش از دو سال از این همه‌گیری می‌گذرد، به دنبال واکسن باشند.

ادامه داستان در زیر آگهی

بورلا گفت، این افراد «از قبل واکسینه شده» خواهند بود که تقاضا را پاسخگو خواهند بود.


برای پخش ویدیو کلیک کنید: 'تخفیف جذب دوز تقویت کننده در منیتوبا'







تاخیر در جذب دوز تقویت کننده در مانیتوبا


تاخیر در جذب دوز تقویت کننده در مانیتوبا – ۲۱ آوریل ۲۰۲۲

مدیران مدرنا اخیراً گفتند افرادی که از تقویت سالانه سود می برند شامل افراد بالای ۵۰ سال و بزرگسالان با سایر عوامل خطر سلامت یا مشاغل پرخطر از جمله کارکنان مراقبت های بهداشتی هستند.

استفان بانسل، مدیرعامل مدرنا، این جمعیت را حدود ۱.۷ میلیارد نفر یا حدود ۲۱ درصد از جمعیت جهان تخمین زد.

Moderna و Pfizer/BioNTech که واکسن‌های RNA پیام‌رسان را می‌سازند که می‌توانند سریع‌تر از واکسن‌های رقبا به‌روزرسانی شوند، گفتند که در حال توسعه واکسن‌هایی هستند که نوع Omicron ویروس را هدف قرار می‌دهند.

تایلر ون بورن، تحلیلگر Cowen گفت که ایالات متحده و اروپای غربی – جایی که حدود ۶۰۰ میلیون نفر در آن واکسینه شده اند – بازارهای مهمی باقی خواهند ماند، اما فروش ممکن است کسری از آنچه بوده است باشد.

ادامه داستان در زیر آگهی

او گفت: “میوه کم آویزان این است که ۲۰ تا ۲۵ درصد افراد به دلایل مختلف به اصطلاح در معرض خطر هستند و فکر می کنم این جمعیتی است که احتمال ابتلا به آن هر سال بیشتر است.”

بیشتر بخوانید:

والدین در موج ششم کووید احساس «انزوا» می کنند. چگونه از فرزندان خود محافظت کنیم

این میزان به طور قابل توجهی کمتر از تقریباً ۴۹ درصد از بزرگسالان در ایالات متحده و ۶۲ درصد از بزرگسالان در اروپا است که تا کنون حداقل یک تقویت کننده دریافت کرده اند یا حدود ۳۳۵ میلیون نفر.

تحلیلگران درآمدی بیش از ۱۷ میلیارد دلار برای Pfizer/BioNTech و ۱۰ میلیارد دلار برای Moderna در سال ۲۰۲۳ پیش بینی کرده اند که به ترتیب حدود نیمی از ۳۴ میلیارد دلار و ۲۳ میلیارد دلار آمریکا در سال جاری است. انتظار می رود فروش از آنجا بیشتر کاهش یابد.

جانسون اند جانسون که واکسن آن به دلیل یک عارضه جانبی که باعث ایجاد لخته های خون نادر اما گاهی کشنده می شود محدود شده است، از اظهار نظر در مورد اینکه آیا قصد دارد واکسن خود را به عنوان یک تقویت کننده در پاییز استفاده کند، خودداری کرد. در ماه آوریل، این شرکت پیش بینی فروش واکسن کووید-۱۹ ۲۰۲۲ خود را به دلیل عدم اطمینان لغو کرد.

ادامه داستان در زیر آگهی

Aspen Pharmacare آفریقای جنوبی، که شات J&J را در آفریقا تولید می کند، نسبت به تقاضای ضعیف هشدار داد.

استفان سعد، مدیر عامل آسپن در مصاحبه ای گفت: “مکانی برای تقویت کننده ها وجود خواهد داشت … اما در حجمی که قبلا داشتید نیست.”


برای پخش ویدیو کلیک کنید: تام می‌گوید 'COVID-19: هنوز برای نیاز به ماسک در هواپیما 'محتاطانه' است'







تام می‌گوید کووید-۱۹: هنوز برای نیاز به ماسک در هواپیماها “محتاطانه” است


تام می‌گوید کووید-۱۹: هنوز برای نیاز به ماسک در هواپیماها “محتاطانه” است – ۲۲ آوریل ۲۰۲۲

پاسکال سوریو، مدیرعامل AstraZeneca در اواخر آوریل گفت که شات آن همچنان در مبارزه با همه‌گیری نقش خواهد داشت.

او گفت: «ما معتقدیم که این واکسن هنوز پتانسیل دارد، تجویز و توزیع آن بسیار آسان است. “حجم در آینده کمتر خواهد بود زیرا مردم احتمالاً فقط به یک تقویت کننده در سال نیاز خواهند داشت و همه آن را مصرف نمی کنند.”




این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.