رژیم غذایی ناشتا برای سلامتی شما چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد


در حال حاضر برای همه ادعاهای افزایش سلامت که با روزه داری متناوب مطرح می شوند ، در اینجا آنچه شواهد می گوید:

روزه ممکن است به قلب شما کمک کند

بر اساس دو مطالعه تیم محققان هورن در مرکز پزشکی Intermountain ، روزه گرفتن یک روز در ماه ممکن است از تشخیص بالینی بیماری های قلبی و دیابت جلوگیری کند. یک مطالعه در ژوئن 2012 در منتشر شد مجله قلب و عروق آمریکا عادات 200 زن و مرد را بررسی کردند و دریافتند کسانی که ماهانه یکبار روزه می گرفتند 58 درصد کمتر از کسانی که این کار را انجام نمی دادند – پس از کنترل عواملی مانند سن ، وضعیت سیگار کشیدن و فشار خون بالا به (1)

توجه به این نکته ضروری است که تحقیقات متناقضی نیز وجود دارد. مطالعه ای که در ژوئیه 2017 در مجله منتشر شد طب داخلی JAMA روزه داری متناوب را با رژیم محدود کننده کالری برای کاهش وزن و شاخص های بیماری های قلبی عروقی مقایسه کرد. (2) محققان دریافتند که روزه داری متناوب ، وزن را به همان میزان محدودیت کالری روزانه کاهش می دهد ، اما رعایت آن سخت تر است. آنها همچنین دریافتند که کلسترول LDL (“بد”) در گروه ناشتا افزایش می یابد.

آزمایشگاه هورن در حال حاضر بر روی مطالعاتی کار می کند که نحوه تأثیر فراوانی و طول روزه بر پیامدهای سلامتی را مشخص می کند و به طور خاص چه مکانیسم هایی توضیح می دهد که چرا روزه داری متناوب می تواند برای قلب مفید باشد – از جمله بررسی نحوه تأثیر آن بر سطح کلسترول.

روزه ممکن است دیابت را کاهش دهد

در مطالعه کوچکتر که در نوامبر 2013 در مجله منتشر شد تغذیه ، متابولیسم و ​​بیماریهای قلبی عروقی که توسط تیم هورن تألیف شد ، دانشمندان سطوح مختلف خون را در 30 فرد بزرگسال سالم پس از یک روز روزه داری و یک روز که به طور معمول غذا می خوردند اندازه گیری کردند. (3) پس از روزه گرفتن ، میزان هورمون رشد انسانی (HGH) در شرکت کنندگان افزایش یافت-در زنان 4.7 برابر و در مردان 13.6 برابر. HGH از توده عضلانی بدون چربی محافظت می کند و بدن را تشویق می کند تا به جای آن چربی های اضافی را بسوزاند.

هورن می گوید: “در طول روزه داری ، چربی ذخیره شده در سلول های چربی شما متابولیزه می شود و به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می گیرد.” او می گوید با گذشت زمان این بدان معناست که شما چربی کمتری در بدن خود دارید ، که می تواند منجر به مقاومت انسولینی کمتر و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی در مراحل بعدی زندگی شود.

هورن می افزاید: یکی دیگر از مزایای احتمالی روزه داری این است که سلول های طبیعی بدن در حین روزه داری به حالت خود محافظتی می روند: آنها در واقع در برابر منابع خارجی آسیب مقاوم می شوند و از نظر داخلی عملکرد خود را برای تلاش برای زنده ماندن تا زمان بهینه سازی بهینه می کنند. دوره روزه داری به پایان می رسد

این نظریه تا حدی بر مطالعات حیوانی استوار است ، از جمله برخی از آنها توسط والتر لونگو ، دکترا ، مدیر موسسه طول عمر در دانشکده ژرنتولوژی USC Leonard Davis در لس آنجلس انجام شده است. در مطالعه ای که در فوریه 2017 در مجله منتشر شد سلول، تیم محققان دکتر لونگو دریافتند که رژیم غذایی ناشتا باعث رشد سلول های جدید لوزالمعده تولید انسولین می شود که علائم دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 را در موش ها کاهش می دهد. (4)

احتمال دارد روزه داری با سرطان مبارزه کند

در یک مطالعه روی جوندگان در ژوئیه 2016 در مجله منتشر شد سلول سرطانی، تیم لونگو دریافتند که یک رژیم غذایی روزه دار ، همراه با شیمی درمانی ، به سیستم ایمنی کمک می کند تا سلول های سرطانی را تشخیص داده و به آنها حمله کند. (5) موشهای تحت رژیم غذایی تومورهای کوچکتری نسبت به موشهایی داشتند که فقط شیمی درمانی دریافت می کردند.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در نشریه ، دوره های روزه داری همچنین سرعت تقسیم سلولی (معیار خطر سرطان) را در موش ها کاهش می دهد. مجله فیزیولوژی کاربردیبه (6) اما محققان مطمئن نیستند چرا ، دقیقاً. ممکن است ناشی از کاهش برخی عوامل رشد ، به ویژه فاکتور رشد شبه انسولین -1 (IGF-1) ، مرتبط با سرطان باشد.

“IGF-1 ارتباط شدیدی با سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ دارد ، بنابراین منطقی است که اگر محدودیت کالری IGF-1 را کاهش دهد (این کار را می کند) که می تواند در کاهش سرطان نقش داشته باشد. مارک هلرشتاین ، نویسنده مطالعه ، دکتر ، دکترای علوم تغذیه و سم شناسی در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی ، یادآور می شود: این تحقیقات مقدماتی است و هنوز محدود به مدلهای حیوانی است ، بنابراین داده های بیشتری در مورد انسانها قبل از روزه داری صرفاً برای پیشگیری از سرطان توصیه می شود.

روزه ممکن است از مغز محافظت کند

محققان همچنین ارتباط بین محدودیت کالری و عملکرد مغز را بررسی کرده اند. مارک متسون ، دکتری ، رئیس آزمایشگاه علوم اعصاب در موسسه ملی پیری در بالتیمور ، یک مقاله مشترک را در فوریه 2014 در مجله منتشر کرد متابولیسم سلولی با Longo ، به این نتیجه رسیدند که شواهد قانع کننده ای در مطالعات روی حیوانات وجود دارد که رژیم های متناوب روزه داری را با اختلال و انحطاط عصبی کمتر و همچنین علائم بالینی کمتر بیماری آلزایمر ، پارکینسون و بیماری هانتینگتون در جوندگان در این مطالعات مرتبط می دانند. (7)

مجدداً ، هنوز نتایج مشابهی در افراد ثابت نشده است ، اما دکتر متسون و لونگو نتیجه می گیرند که این یک فرصت مهم برای تحقیقات بیشتر است.

یکی از توضیحات این است که در طول روزه داری و ورزش برخی فعالیت های مغزی در واقع افزایش می یابد ، همانطور که جریان خون در مناطق خاصی افزایش می یابد و از مغز در برابر همه این مشکلات دیگر محافظت می کند. متسون در مقاله مروری دیگری که در دسامبر 2012 در مجله منتشر شد توضیح می دهد که این تئوری با چندین تصویربرداری مغزی در افراد پشتیبانی می شود متابولیسم سلولیبه (8)


این مقاله توسط ترجمه کلمه به کلمه از منبع اصلی تهیه شده است لذا طبیعی است که از نظر نگارشی مشکلاتی داشته باشد

کلمات مرتبط:

کتوژنیک
کتوژنیک رژیم مواد غذایی
کتوژنیک چیست
کتوژنیک و ورزش
کتوژنیک نی نی سایت
کتوژنیک ویکی پدیا
کتوژنیک کتاب
کتوژنیک مواد غذایی
کتوژنیک عوارض
کتوژنیک لاغری
کتوژنیک اینستا
کتوژنیک ایران
کتوژنیک اهواز
اسموتی کتوژنیک
الکترولیت کتوژنیک
اپلیکیشن کتوژنیک
انواع کتوژنیک
رژیم کتوژنیک ایران کوک
کتوژنیک به انگلیسی
کتوژنیک چرخه ای
آنفولانزای کتوژنیک
آش کتوژنیک
رژیم کتوژنیک آنلاین
اسیدهای آمینه کتوژنیک
کتاب آشپزی کتوژنیک
آشپزی کتوژنیک
آدامس کتوژنیک
آرد کتوژنیک
آمینو اسیدهای کتوژنیک
آمینو *** کتوژنیک
کتوژنیک به چه معناست
کتوژنیک برای لاغری
کتوژنیک بدنسازی
کتوژنیک برای سلامتی
بستنی کتوژنیک
برنامه کتوژنیک
برنج کتوژنیک
رژیم کتوژنیک برنامه
رژیم کتوژنیک برای کبد چرب
کتوژنیک پرشتاب
کتوژنیک پروتئین
پیتزا کتوژنیک
رژیم کتوژنیک پروتئین
بولت پروف کتوژنیک
خمیر پیتزا کتوژنیک
پنکیک کتوژنیک
پیتزای کتوژنیک
پاستا کتوژنیک
کتوژنیک تلگرام
کتوژنیک تشنج
تجربیات کتوژنیک نی نی سایت
تجربیات کتوژنیک
تست کتوژنیک
تغذیه کتوژنیک
تغذیه کتوژنیک چیست
تب کتوژنیک
رژیم کتوژنیک تبادل نظر
رژیم تثبیت کتوژنیک
جدول کتوژنیک
رژیم کتوژنیک جنگجویان
رژیم کتوژنیک جنگجو
رژیم کتوژنیک چیست
رژیم جنگجویان کتوژنیک نی نی سایت
کتوژنیک چیه
کتوژنیک چربی
چالش کتوژنیک
رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت
کتوژنیک دایت چیست
رژیم کتوژنیک چیه
رژیم کتوژنیک چند روزه است
حلوای کتوژنیک
ماشین حساب کتوژنیک
هرم کتوژنیک
کتوژنیک خرما
کتوژنیک خرید
لیست خرید کتوژنیک
آیا رژیم کتوژنیک خوب است
یک رژیم کتوژنیک خوب
شیر خشک کتوژنیک
مواد خوراکی کتوژنیک
خربزه کتوژنیک
نان کتوژنیک خرید
رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت
کتوژنیک دکتر کرمانی
کتوژنیک در نی نی سایت
کتوژنیک در ماه رمضان
کتوژنیک در بارداری
کتوژنیک دیابت
کتوژنیک دانلود
دکتر کتوژنیک
رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی
رژیم کتوژنیک دوره ای
رژیم کتوژنیک در شیردهی
رژیم کتوژنیک
کتوژنیک زیباتن
رژیم کتوژنیک زیباتن
رژیم کتوژنیک زهرا شیری
سبک زندگی کتوژنیک
رژیم کتوژنیک ژاله هاشمی
ژله کتوژنیک
سوپ کتوژنیک
سبزیجات کتوژنیک
سویا کتوژنیک
سبک کتوژنیک
سالادهای کتوژنیک
رژیم کتوژنیک ساده
انواع سالاد کتوژنیک
سالاد کتوژنیک
سوسیس کتوژنیک
کتوژنیک شاپ
شیرینی کتوژنیک
شام کتوژنیک
شيريني كتوژنيك
شکر کتوژنیک
رژیم کتوژنیک شیردهی
میلک شیک کتوژنیک
رژیم شوک کتوژنیک
شکلات کتوژنیک
شروع کتوژنیک
کتوژنیک صارمی
صبحانه کتوژنیک
رژیم کتوژنیک صبحانه
نمونه صبحانه کتوژنیک
صبحانه کتوژنیک نی نی سایت
رژیم کتوژنیک صرع
کتوژنیک و صفرا
دستور صبحانه کتوژنیک
نمونه رژیم کتوژنیک صرع
آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد
عوارض كتوژنيك
رژیم کتوژنیک عوارض
آیا رژیم کتوژنیک علمی است
عوارض کتوژنیک نی نی سایت
عوارض کتوژنیک چیست
علم کتوژنیک
عصرانه کتوژنیک
عمل کتوژنیک
عملکرد کتوژنیک
کتوژنیک غذا
غذاهای کتوژنیک
غذاهای کتوژنیک ایرانی
غذای کتوژنیک
غذای کتوژنیک با گوشت چرخ کرده
غذای کتوژنیک چیست
کتوژنیک رژیم غذایی
برنامه غذایی کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک در اصفهان
فستینگ کتوژنیک
فواید کتوژنیک
رژیم کتوژنیک فست
رژیم کتوژنیک فواید
رژیم فستینگ کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک در تهران
فروشگاه کتوژنیک در غرب تهران
فروشگاه کتوژنیک در کرج
کتوژنیک قهوه
رژیم کتوژنیک قبل از بارداری
قرص کتوژنیک
قوانین کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک قزوین
فروشگاه کتوژنیک قم
کتوژنیک و قند خون
سوپ قارچ کتوژنیک
رژیم قلیایی کتوژنیک
کتوژنیک کرمانی
کیک کتوژنیک
چیز کیک کتوژنیک
شیرین کننده کتوژنیک
کاپ کیک کتوژنیک
کوکی کتوژنیک
کیک کتوژنیک چیست
کتوژنیک و کبد چرب
کتوژنیک گیاهی
رژیم کتوژنیک گیاهخواری
نمونه رژیم کتوژنیک گیاهی
کتوژنیک یا گیاهخواری
کیا رژیم کتوژنیک گرفتن نی نی سایت
لاغری کتوژنیک چیست
لازانیا کتوژنیک
رژیم کتوژنیک لاغری
رژیم لاغری کتوژنیک رایگان
رژیم لاغری کتوژنیک چیست
روش لاغری کتوژنیک
نان لواش کتوژنیک
لوکرب کتوژنیک
رژیم کتوژنیک لوکارب
کتوژنیک میوه
کتوژنیک مشهد
کتوژنیک محض
کتوژنیک معنی
محصولات کتوژنیک در تهران
مجازهای کتوژنیک
معنی کتوژنیک چیست
مضرات کتوژنیک چیست
مربا کتوژنیک
کتوژنیک نمونه رژیم دکتر اوسطی
کتوژنیک نمونه
نان کتوژنیک
ناهار کتوژنیک
نان کتوژنیک چیست
نون کتوژنیک
نودل کتوژنیک
رژیم کتوژنیک نمونه
کتوژنیک و دیابت
کتوژنیک و بارداری
کتوژنیک و لاغری
کتوژنیک و بدنسازی
کتوژنیک و کرونا
کتوژنیک و ریزش مو
کتوژنیک و میگرن
هندوانه کتوژنیک
رژیم های کتوژنیک
میوه های کتوژنیک
عکس هرم کتوژنیک
غذا های کتوژنیک
شیرینی های کتوژنیک
هشتگ کتوژنیک
همبرگر کتوژنیک
رژیم کتوژنیک هدفمند
کتوژنیک یعنی چه
کتوژنیک یعنی چی
یبوست کتوژنیک
رژیم کتوژنیک یک ماهه
صبحانه ی کتوژنیک
رژیم کتوژنیک یک هفته ای
رژیم غذایی کتوژنیک یعنی چه

دیدگاهتان را بنویسید