دادگاه عالی به گروه GMR اجازه داد تا فرودگاه ناگپور را اداره کند – بنی خبر


گروه GMR روز دوشنبه با شلیک گلوله از ناحیه بازو دریافت کرد و دادگاه عالی عرشه‌ها را برای اداره فرودگاه بین‌المللی باباصاحب امبدکار در ناگپور پاکسازی کرد.

دادگاه عالی، تصمیم دادگاه عالی بمبئی مبنی بر لغو حکم دولتی MIHAN هند مبنی بر لغو قرارداد اعطا شده به توسعه دهنده فرودگاه برای بهره برداری از فرودگاه ناگپور را تایید کرد.

در حالی که GMR که فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی در دهلی را اداره می کند، به عنوان بالاترین پیشنهاد در فرآیند مناقصه برای فرودگاه ناگپور در سال ۲۰۱۹ ظاهر شد، یک سال بعد دولت ماهاراشترا تصمیم به لغو روند مناقصه و صدور نامه ای مبنی بر ابطال پیشنهاد داد. روند. GMR دادگاه عالی بمبئی را برای ابطال نامه ابطال درخواست کرده بود.

دادگاهی به رهبری قاضی وینیت ساران، چهار درخواست تجدید نظر توسط دولت مرکزی، دولت ماهاراشترا، اداره فرودگاه های هند (AAI) و سایرین را علیه دستور HC در ۱۸ اوت سال گذشته که از MIHAN (مرکز حمل و نقل بین المللی چند وجهی) درخواست کرده بود رد کرد. و فرودگاه در ناگپور) برای اجرای توافقنامه امضا شده با شرکت زیرساخت برای ارتقاء و بهره برداری از فرودگاه.

HC همچنین نامه ۱۹ مارس ۲۰۲۰ صادر شده توسط MIHAN هند مبنی بر ابطال روند مناقصه برای فرودگاه را رد کرده بود و همچنین به نهاد دولتی دستور داده بود تا همه اقدامات را از نظر شرایط درخواست پیشنهاد (RFP) از جمله امضای قرارداد انجام دهد. قرارداد امتیاز برای فرودگاه ناگپور، ظرف شش هفته.

میهن با به چالش کشیدن کنار گذاشتن تصمیم خود مبنی بر لغو فرآیند مناقصه و تجدیدنظر پروژه، استدلال کرده بود که هر چهار مقام دولتی موافق ادامه روند مناقصه پنج ساله نیستند زیرا پیشنهادات از نظر مالی کم و زیاد بود. در دوره بین‌الملل تغییر کرده بود، بنابراین نیاز به مناقصه جدید با یک مدل مالی جدید داشت.

پذیرش پیشنهاد مشروط بود و نیاز به تایید وزارت هوانوردی غیرنظامی اتحادیه، MIHAN هند، یک شرکت مشترک دولتی بین شرکت توسعه فرودگاه ماهاراشترا و AAI بود، و اضافه کرد که HC در روند مناقصه دخالت کرده است، بدون اینکه نتیجه‌ای حاصل شود. در درخواست تجدیدنظر آمده است که با GMR قرارداد دارد و علیرغم اینکه حقایق ثبت شده به وضوح زیان را به خزانه دولت نشان می دهد.

GMR ضمن مخالفت با درخواست تجدیدنظر، اقدام دولت در لغو فرآیند ابطال را خودسرانه، غیرمنطقی و بوی سوء نیت قانونی می‌دهد. این استدلال کرد که نامه پذیرش مارس ۲۰۱۹ یک نامه جایزه بود و اگر به مدت آن و شرایط و ضوابط درخواست پیشنهاد (RFP) توجه شود.

به گفته این شرکت، نامه جایزه را به دنبال سند مناقصه پذیرفته است و بنابراین، قرارداد منعقد شده است و باید منجر به اجرای قرارداد امتیاز شود. GMR همچنین استدلال کرد که شرایط بخشی از نامه جایزه نبوده و شرایط مناقصه را ارسال کرد، که فقط یک امر رسمی بود زیرا انتقال فرودگاه و دارایی‌های آن همراه با زمین به آن قبلاً با تأیید دولت انجام شده بود.

با این حال، MIHAN استدلال کرد که HC در این که دولت ماهاراشترا هیچ ارتباطی با روند مناقصه نداشته است درست نبود، حتی اگر دولت ایالتی از طریق شرکت خود، شرکت توسعه فرودگاه ماهاراشترا، سهامدار اکثریت شرکت MIHAN هند با ۵۱ درصد سهام است. . لازم به ذکر است که نقش دولت ایالتی هرگز مورد مناقشه قرار نگرفت و کمیته نظارت و اجرای پروژه که توسط دولت ایالتی تشکیل شده بود، بر کل فرآیند مناقصه نظارت داشت.



این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.